AB InBev investeert miljoenen in onderzoek naar cannabisdrankjes

Cannabisdrankjes Brouwerijmultinational AB InBev gaat  Labatt_Tilray_Press%20Release.Final.%2012.19.18_DUTCH met de cannabisproducent Tilray om onderzoek te doen naar cannabisdrankjes. AB InBev heeft interesse in niet-alcoholische dranken die de stoffen tetrahydrocannabinol (THC) en cannabidiol (CBD) bevatten.

Met het onderzoek willen de multinationals inzicht krijgen in de technische en commerciële mogelijkheden voor THC- en CBD-houdende dranken. “We vinden het fantastisch dat we de handen in elkaar slaan met AB InBev om te kijken hoe we lekkere cannabishoudende dranken kunnen ontwikkelen,” aldus CEO Brendan Kennedy van Tilray. De bedrijven zullen ieder 50 miljoen investeren in het onderzoek.

Canada

De samenwerking beperkt zich tot de Canadese dochterbrouwerij Labatt Breweries of Canada en de Canadese tak van Tilray, High park Company. Niet geheel toevallig, want in het Noord-Amerikaanse land is recreatief wietgebruik sinds oktober legaal. Dat zet de deur op een kier voor consumentenproducten waarin de psychoactieve stoffen van cannabis zijn verwerkt.

THC en CBD

Een van de stoffen waarop het onderzoek zich richt is THC, de belangrijkste psychoactieve stof in cannabis. Cannabidiol daarentegen is niet psychoactief, maar heeft een pijnverzachtende werking en vermindert mogelijk enkele negatieve effecten van THC. Ook Coca-Cola bleek eerder dit jaar al gesprekken te voeren met een Canadese wietteler. De frisdrankgigant zou vooral geïnteresseerd zijn in de stof cannabidiol als ingrediënt voor dranken die herstel en gezondheid bevorderen.

 
Lees ook
Eten en drinken in Nederland 1% duurder dan Europees gemiddelde

Eten en drinken in Nederland 1% duurder dan Europees gemiddelde

Van alle landen in de EU zijn in Denemarken voeding en niet-alcoholische dranken het duurst. Luxemburg en Oostenrijk delen de tweede plaats. Dat blijkt uit nieuwe cijfers van Eurostat.

Biermerk 8.6 opent eigen tattoo shop

Biermerk 8.6 opent eigen tattoo shop

Bij Brouwerij 8.6 in Lieshout kun je tussen de biervaten een tatoeage laten zetten. In samenwerking met Peter van der Helm, eigenaar van tattoo- en graffitishop Walls and Skin en groothandel Tattooland opende de brouwerij haar eigen tattoo shop.

AB InBev mag niet suggereren dat je dik wordt van light bier van de concurrent

AB InBev mag niet suggereren dat je dik wordt van light bier van de concurrent

Bierbrouwer AB InBev moet stoppen met het verspreiden van ‘misleidende’ reclame voor Bud Light, een biertje van rivaal MillerCoors. Dat oordeelde een rechter, schrijft De Tijd.