Bacardi-medewerkers zoeken contact met de klant

bacardiOp 7 februari gingen meer dan 7000 medewerkers van Bacardi wereldwijd ‘terug naar de bar’. Ze maakten hun opwachting in meer dan 1000 bars in steden over de hele wereld. Dit gebeurde als onderdeel van de tweede jaarlijkse Back to the bar-actie op de dag dat Bacardi werd opgericht. Het bedrijf, opgericht in Cuba in 1862, viert dit jaar het 157 jarig jubileum. 

Het doel van de actie was teruggaan naar de roots van het bedrijf: de bar en de familiecultuur. “Back to the Bar is gebaseerd op ons geloof dat onze merken worden opgebouwd in de bar en niet in de directiekamer. Bij het vieren van onze 157e verjaardag vinden wij het belangrijk om weer in contact te komen met onze roots en, zoals de oprichters van Bacardi, op straat te ervaren hoe onze onderneming, bars en consumenten veranderen”, zegt Mahesh Madhavan, CEO van Bacardi Limited. “Voor de werknemers van Bacardi is het bezoeken van een bar vooral werk. Ze doen onderzoek en verplaatsen zich in de rol van verkopers en influencers.”

Bacardi moedigt zijn werknemers al jaren aan om te denken als verkopers en de verkoop op microniveau te beïnvloeden. Vandaag de dag speelt social media een grote rol. Het doel van de ‘Back to the Bar’-actie was dan ook om meer dan 5.000 unieke posts met de #BacktotheBar te genereren.

Daarnaast werpt ‘Back to the Bar’ ook een licht op de trends op het gebied van cocktails, zoals “drink less but better” en “instagrammable handcrafted . Jacob Briars, Bacardi Global Advocacy Director spreekt van ‘een cocktailrevolutie’, omdat steeds meer mensen drinken een steeds grotere variëteit aan drank. “Met Back to the bar brengen we niet alleen tijd door met de consumenten. Het stelt ons ook in de gelegenheid om bars, restaurants en bartenders te bedanken”.