Kuddedieren

30 april 2019 Fiona de Lange

Je hebt koplopers en volgers. De meeste mensen volgen elkaar. Dat werkt in een groeiende markt voor een beperkte periode totdat er te veel volgers zijn zonder eigen inspiratie. Dan klapt de bubbel uit elkaar. De consument blijft namelijk op zoek naar vernieuwing en inspiratie, een andere beleving. In de drankenbranche zijn veel kuddedieren. Zelfs met oogkleppen op. De wereld is aan het veranderen, in snel tempo. Nee, zelfs in recordtempo. Tientallen jaren geleden duurde een bandenwissel in de Formule 1, 15 seconden en nu 1,5 seconde.

In More than Drinks! denken we buiten de comfortzone, anders dan anders. Zo kan de bier-, wijn- of sterk liefhebber een keer iets nieuws beleven en ervaren tijdens de wintermaanden. Barbara Verbeek gaat vreemd met wijn en weg van de gebaande paden. Tess Posthumus brengt de punch weer helemaal terug zodat je eindelijk niet hoeft te rennen en vliegen tijdens de feestdagen. En in het bierkatern lees je alles over een eigen DNA en het succes van Brouwerij Baladin doordat Teo Musso zijn eigen weg volgde. Alle kuddedieren zonder DNA zullen verdwijnen is de overtuiging van Teo.

Volg de inspiratie die binnen in je hart ligt en doe wat goed voelt, op je eigen manier. De consument voelt het, ziet het en beleeft het. Een succesformule. Denk eens na hoe je het dit jaar tijdens de feestdagen en wintermaanden anders zou kunnen doen. Vul een cadeaupakket eens niet alleen met drank maar ook met boeken of goede foodsuggesties voor een totaal beleving. Lanceer een ludieke actie om jouw klant of gast in de watten te leggen en te onthaasten. Regel tijdens de feestdagen een of meerdere adviseurs in de winkel die de liefhebber helpt om de juiste bier&food, wijn&food of sterke drank&food pairing te maken. Denk na buiten je comfortzone in plaats van zoals ieder jaar weer de vakken te vullen en te wachten tot de winkel volstroomt met consumenten.

In More than Drinks! 2-2018 genoeg inspiratie om geen kuddedier te zijn maar een koploper! Ik wens je veel inspiratie toe!

Altijd op de hoogte blijven?