AB InBev geeft zorgprofessionals rondje 0.0% bier

Dag Verpleging ABinBev

Foto: AB InBev

AB InBev wil zorgprofessionals bedanken voor hun werk tijdens de COVID-19 crisis. Daarom trakteert de bierbrouwerij zorgmedewerkers op de Dag van de Verpleging (12 mei) op een rondje Jupiler 0.0%. In totaal zijn er 13.000 blikken geschonken aan zorgprofessionals van tien ziekenhuizen en zorginstellingen in Midden- en Zuid-Nederland.

Daarnaast kondigt de brouwer aan advertentieruimte voor grootschalige buitenreclame ter beschikking te stellen aan COVID-19 preventiecampagnes, onder meer in Amsterdam. Eerder doneerde de brouwer al 1.000 kratten 0.0% bier aan vrijwilligersorganisaties in heel Nederland en werd 100.000 liter handgel en ontsmettingsmiddel aan de gezondheidszorg gedoneerd, gemaakt van de restalcohol die overblijft na het brouwen van alcoholvrij bier. 

Nicolas Bartholomeeusen, Algemeen Directeur Bierbrouwerij AB InBev: “Vandaag is het de Dag van de Verpleging en daarom vinden we het belangrijk zorgprofessionals extra te bedanken voor hun fantastische werk in deze uitzonderlijke tijden. Gisteren hebben we daarom bijna 13.000 blikken Jupiler 0.0% gebracht naar 10 ziekenhuizen en zorginstellingen, onder meer naar het Elkerliek Ziekenhuis in Helmond. We hopen dat zorgprofessionals vandaag daarom samen, uiteraard op 1.5 meter afstand, kunnen proosten en zich extra gewaardeerd voelen.”

“De afgelopen weken zijn we door meerdere instellingen benaderd met de vraag of we iets konden betekenen voor de Dag van de Verpleging", vervolgt Bartholomeeusen. "Vandaar dat we zelf ook ziekenhuizen en zorginstellingen zijn gaan benaderen, aangezien we merken dat dit gebaar erg op prijs wordt gesteld. Om alle vrijwilligers in Nederland te steunen, doneerden we in april al 1.000 kratten Hertog Jan 0.0% aan vrijwilligersorganisaties in heel Nederland.”

“Vandaag maken we ook bekend ingekochte advertentieruimte van grote billboards in de openbare ruimte ter beschikking te stellen aan COVID-19 preventiecampagnes. Onder meer in Amsterdam-centrum stellen we een billboard van 20 bij 10 meter beschikbaar voor de COVID-19 campagne van FIFA, die focust op hygiënemaatregelen. De campagne zal vanaf 1 juni in Amsterdam te zien zijn. Afgelopen maand stelden we ook al 100.000 liter handgel en ontstemmingsmiddel ter beschikking aan de gezondheidszorg in heel Europa, waaronder in Nederland. Zo hopen we als brouwer een kleine bijdrage te kunnen leveren in de strijd tegen COVID-19”, besluit Bartholomeeusen.

 

Dossiers
Lees ook
Palm bracht Swinkels (Bavaria) niet wat het hoopte

Palm bracht Swinkels (Bavaria) niet wat het hoopte

Een verslikking, zo noemt het Belgische weekblad Trends de overname van de Belgische brouwerij Palm door Swinkels Family Brewers. De gewenste resultaten van vooral Palm bleven de afgelopen vier jaar uit. Swinkels, dat tot 2018 Bavaria heette, waardeert de Belgische tak af en leed daardoor vorig jaar een nettoverlies van €5,3 miljoen.

Easyfairs: Bezoekers spreken vertrouwen uit in Empack Utrecht 2020

Easyfairs: Bezoekers spreken vertrouwen uit in Empack Utrecht 2020

Beursorganisator Easyfairs is klaar voor de organisatie van Empack Utrecht 2020. De vakbeurs voor de verpakkingsindustrie stond in eerste instantie gepland in maart, maar is vanwege het coronavirus verplaatst naar 15, 16 en 17 september 2020. Inmiddels heeft Easyfairs alle denkbare protocollen klaarstaan om verpakkingsprofessionals op een veilige en...

Houwers Groep organiseert live Q&A's op Facebook

Houwers Groep organiseert live Q&A's op Facebook

Hoe kun je er voor zorgen dat jouw omgeving zo coronaproof mogelijk is? Veel ondernemers hebben vragen over voedselveiligheid en hygiëne in deze tijd. Daarom organiseert Houwers Groep tot de bouwvak elke vrijdag een live Q&A op Facebook.