AB InBev heeft nieuwe Algemeen Directeur

Chris Vanbroekhoven_foto AB InBev

Foto: AB InBev

Bierbrouwerij AB InBev heeft een nieuwe algemeen directeur. Chris Vanbroekhoven volgt per 1 april 2021 Nicolas Bartholomeeusen op. Hij kiest ervoor om na bijna 10 jaar bij AB InBev een eigen onderneming op te zetten.

Chris Vanbroekhoven startte in 2008 bij AB InBev als ‘Global Management Trainee’. Daarna werkte hij vijf jaar in diverse accountmanagementrollen in Nederland en België. In 2015 werd hij verantwoordelijk voor Trade Marketing in Nederland, België en Luxemburg, om vervolgens Group Accountmanager te worden voor het retailkanaal in België. In 2018 vervolgde hij zijn loopbaan bij AB InBev als verantwoordelijke voor Sales Operations in West-Europa en de afgelopen twee jaar werkte hij als Retaildirecteur in België. In die functie droeg hij bij aan de groei van enkele wereldwijde merken, zoals Stella Artois en Corona, maar hielp ook mee aan de succesvolle lancering van het nieuwe bier Victoria.

COVID-19

Chris Vanbroekhoven: “Allereerst wil ik Nicolas Bartholomeeusen bedanken voor het fantastische werk dat hij in Nederland heeft geleverd. In de afgelopen jaren heeft Bierbrouwerij AB InBev in Nederland sterke resultaten geleverd, met jaarlijks een solide groei qua marktaandeel. Een van de hoogtepunten is absoluut de lancering van Bud in 2019 en de uitbreiding van onze non-alcoholische portfolio. Hij heeft de Nederlandse organisatie uitstekend geleid in de moeilijke COVID-19 periode, die naar het einde toe beweegt. De impact op onze klanten en organisatie is fors, want in de horeca wordt nog steeds geen druppel bier verkocht. Ik geloof erin dat we samen met onze partners sterker uit deze crisis zullen komen en dat we spoedig weer vooruit kunnen kijken. Daarnaast kijk ik er enorm naar uit de populariteit van onze bieren verder te laten groeien in Nederland en om onze positie verder uit te bouwen. Onze droom is marktleider te worden in Nederland en we zullen ons merkenportfolio blijven uitbreiden om deze ambitie te verwezenlijken.”

AB InBev

Bierbrouwerij AB InBev is de Nederlandse organisatie van de internationale brouwer AB InBev. Bekende merken van de bierbrouwer zijn onder andere Bud, Hertog Jan, Jupiler, Leffe, Dommelsch en Corona. Bij de brouwer werken in Nederland 550 werknemers.

Bron: AB InBev

Dossiers
Lees ook
Nieuwe Horecadirecteur Bierbrouwerij AB InBev

Nieuwe Horecadirecteur Bierbrouwerij AB InBev

Bierbrouwerij AB InBev heeft een nieuwe Horecadirecteur. Michele van Spilbeeck volgt 1 maart 2021 Mark Hanssen op, die na meer dan 20 jaar bij de brouwerij een nieuwe uitdaging aangaat. Michele werkt sinds 2013 bij AB InBev en is een bekend gezicht binnen de Nederlandse horeca.

AB InBev introduceert nieuwe bieretiketten voor verantwoord drinken

AB InBev introduceert nieuwe bieretiketten voor verantwoord drinken

Bierbrouwerij AB InBev gaat al haar bieretiketten aanpassen met tips voor verantwoord drinken, zoals ‘Drink niet als je zwanger bent’, ‘Drink niet als je rijdt’ en ‘Drink niet als je borstvoeding geeft’. Eind 2020 staan deze roulerende boodschappen op 60 procent van de etiketten, in 2021 op alle etiketten.

Hertog Jan presenteert de nieuwe Grand Prestige Vatgerijpt

Hertog Jan presenteert de nieuwe Grand Prestige Vatgerijpt

Bierbrouwerij Hertog Jan presenteert een nieuwe Grand Prestige Vatgerijpt. Het bier van de vierde editie van de Grand Prestige heeft negen maanden gerijpt in houten vaten van vier Schotse distilleerderijen, elk met een heel eigen karakter.