AB InBev lanceert Corona Cero in Europa

Corona Cero

Brouwerij AB InBev brengt een nieuw alcoholvrij bier op de Europese markt. Corona Cero is verkrijgbaar in België, Finland, Frankrijk, Denemarken, Duitsland, Nederland, Noorwegen, Polen, Zweden en het Verenigd Koninkrijk.

Met Corona Cero richt AB InBev zich op consumenten die op zoek zijn naar een alcoholvrije optie. Evenals Corona Extra wordt ook de alcoholvrije variant koud geserveerd met een schijfje limoen. Irini Komodikis, Corona Marketing Director, Europa: “Het gaat erom mensen zoveel mogelijk keuze te bieden en te blijven inspelen op de snel groeiende categorie van alcoholvrije bier.”

Groei alcoholvrij

Wereldwijd realiseerde AB InBev's merkenportfolio van alcoholvrij bier een dubbelcijferige groei in 2021. In Nederland verkoopt de brouwer onder meer Bud 0.0%, Hertog Jan 0.0%, Jupiler 0.0% en Leffe Blond 0.0. IWSR voorspelt dat het totale volume van de wereldwijde categorie zonder/met weinig alcohol tegen 2024 met 31% zal groeien. Daarom wordt alcoholvrij een steeds belangrijker onderdeel van het portfolio van de brouwer.

Global Smart Drinking Goals

De initiatieven van AB InBev op het vlak van verantwoord drinken worden ondersteund door haar ‘Global Smart Drinking Goals’, die gericht zijn op het veranderen van sociale normen en consumentengedrag. Het doel is een bijdrage te leveren aan het verminderen van problematisch drinken wereldwijd. In de afgelopen vijf jaar is het wereldwijde alcoholvrije portfolio van AB InBev aanzienlijk uitgebreid, van 26 naar 42 merken. De lancering van Corona Cero is een andere belangrijke mijlpaal in de ambities van de brouwer op het gebied van verantwoord drinken.

Komodikis : “Verantwoord drinken is zo'n belangrijk onderdeel van onze bedrijfscultuur en, als 's werelds grootste brouwer, willen we dat elke ervaring met bier een positieve is. Onze Global Smart Drinking Goals begeleiden ons het hele jaar door om de juiste keuzes te maken en onze consumenten in staat te stellen om verantwoord te drinken.”

Geen nieuws meer missen van More than Drinks? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief en ontvang elke twee weken het laatste nieuws in je mail.

Inschrijven nieuwsbrief
Dossiers
Lees ook
Two Chefs Brewing lost gecrowdfunde lening van 300.000 euro af

Two Chefs Brewing lost gecrowdfunde lening van 300.000 euro af

Via een crowdfundingcampagne haalde Two Chefs Brewing zes jaar geleden drie ton op. Hiermee wist het Amsterdamse biermerk de brouwcapaciteit te verviervoudigen. En nu, in 2022, is ook de laatste terugbetaling aan crowdfunders voldaan.

Bierverkoop terug op niveau pre-corona

Bierverkoop terug op niveau pre-corona

De bierverkopen zijn weer terug op het niveau van voor de coronaperiode. Er is zelfs sprake van een lichte stijging. In de eerste helft van 2022 lagen de verkopen ruim een procent boven die van de eerste helft van 2019. Dat blijkt uit van Nederlandse Brouwers.

Drankenbranche in de media -week 29

Drankenbranche in de media -week 29

Belgen willen een verhoging leeftijdsgrens voor het kopen van alcohol, alcoholvrije slijter Nix & Nix en Heineken mag overmatig alcoholgebruik niet promoten tijdens Amstel Gold Race. Wat lazen we de afgelopen week over de drankenbranche? Een greep uit de media.