AB InBev mag niet suggereren dat je dik wordt van light bier van de concurrent

Screenshot Bud light

Bierbrouwer AB InBev moet stoppen met het verspreiden van ‘misleidende’ reclame voor Bud Light, een biertje van rivaal MillerCoors. Dat oordeelde een rechter, schrijft De Tijd.

De Amerikaanse bierbrouwer MillerCoors daagde de grootste brouwer ter wereld in maart voor de rechter. AB InBev zou de consumenten doelbewust misleiden met een reclamespotje waarin gesuggereerd wordt dat de light-bieren van de concurrent maisstroop bevatten. Maisstroop ligt in de Verenigde Staten onder vuur als dikmaker. 

Volgens MillerCoors moeten de varianten van maisstroop niet met elkaar verward worden. Tijdens de rechtszaak zei MillerCoors zich niet te schamen voor het gebruik van maisstroop als fermentatiehulpmiddel, schrijft Time. 

Van de rechter moet AB InBev tijdelijk stoppen om de woorden ‘maisstroop’ in reclameteksten te gebruiken zonder meer context te geven. De uitspraak beïnvloedt niet alle advertenties van AB InBev gericht op MillerCoors. Zo blijft de originele televisiespot die AB InBev tijdens de SuperBowl lanceerde buiten schot. De rechter moet nog bepalen of MillerCoors schade heeft ondervonden van de campagne.

Bron: Foodlog

Dossiers
Lees ook
Cannabisbier 'De Groene Buizerd’

Cannabisbier 'De Groene Buizerd’

Feestfabriek Alles Komt Goed BV presenteert het nieuwe bier De Groene Buizerd, een fris en zomers bier met als belangrijkste ingrediënt CBD (Cannabidiol). Het bier wordt gebrouwen bij de Bronckhorster Brewing Company. Vanwege de groene kleur heeft het bier de bijnaam Achterhoeks Junglebier gekregen.

Swinckels’ 0.0% exclusief voor de horeca

Swinckels’ 0.0% exclusief voor de horeca

Swinkels Family Brewers brengt een nieuw alcoholvrij bier Swinckels’ Superior 0.0% Beer exclusief voor de horeca op de markt. De brouwer voegt hiermee een nieuw alcoholvrij bier toe aan haar uitgebreide aanbod aan alcoholarme en alcoholvrije bieren.

Consument drinkt liever bier met alcohol tijdens de coronacrisis

Consument drinkt liever bier met alcohol tijdens de coronacrisis

Vanwege de coronacrisis drinken consumenten liever bier met alcohol, dan alcoholvrij bier. Dit concludeert Bierista.nl op basis van marktcijfers en eigen onderzoek onder ruim vijfduizend bierliefhebbers. “Mensen zitten meer thuis, rijden minder auto en in deze bijzondere tijden is de behoefte aan ontspannen ‘geniet-momentje’ een stuk groter”, verklaart...