AB InBev mag niet suggereren dat je dik wordt van light bier van de concurrent

Screenshot Bud light

Bierbrouwer AB InBev moet stoppen met het verspreiden van ‘misleidende’ reclame voor Bud Light, een biertje van rivaal MillerCoors. Dat oordeelde een rechter, schrijft De Tijd.

De Amerikaanse bierbrouwer MillerCoors daagde de grootste brouwer ter wereld in maart voor de rechter. AB InBev zou de consumenten doelbewust misleiden met een reclamespotje waarin gesuggereerd wordt dat de light-bieren van de concurrent maisstroop bevatten. Maisstroop ligt in de Verenigde Staten onder vuur als dikmaker. 

Volgens MillerCoors moeten de varianten van maisstroop niet met elkaar verward worden. Tijdens de rechtszaak zei MillerCoors zich niet te schamen voor het gebruik van maisstroop als fermentatiehulpmiddel, schrijft Time. 

Van de rechter moet AB InBev tijdelijk stoppen om de woorden ‘maisstroop’ in reclameteksten te gebruiken zonder meer context te geven. De uitspraak beïnvloedt niet alle advertenties van AB InBev gericht op MillerCoors. Zo blijft de originele televisiespot die AB InBev tijdens de SuperBowl lanceerde buiten schot. De rechter moet nog bepalen of MillerCoors schade heeft ondervonden van de campagne.

Bron: Foodlog

Dossiers
Lees ook
Hertog Jan past receptuur 0.0 bier aan

Hertog Jan past receptuur 0.0 bier aan

De brouwers van Hertog Jan hebben de receptuur van Hertog Jan 0.0 aangepast. De smaak van het alcoholvrije bier lag volgens de brouwers nog te ver van de originele pilsener af.

Nederland grootste bierexporteur van EU

Nederland grootste bierexporteur van EU

Nederland exporteerde in 2020 voor ruim 2 miljard euro bier, waarvan 121 miljoen euro alcoholvrij bier. Hiermee is Nederland de grootste bierexporteur van de EU en na Mexico de grootste bierexporteur ter wereld. Dat blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek.

MissPublicity viert 18e verjaardag met speciaal witbier

MissPublicity viert 18e verjaardag met speciaal witbier

MissPublicity bestaat 18 jaar. Om dit te vieren lanceert het Rotterdamse pr-bureau een speciaal witbier. Oprichter en eigenaar Clarissa Sarah Slingerland ontwikkelde samen met Scheldebrouwerij E.V.I. Een Belgisch witbier infused met door pastaketen Spaghetteria gemaakte Limoncello.