AB InBev mag niet suggereren dat je dik wordt van light bier van de concurrent

Screenshot Bud light

Bierbrouwer AB InBev moet stoppen met het verspreiden van ‘misleidende’ reclame voor Bud Light, een biertje van rivaal MillerCoors. Dat oordeelde een rechter, schrijft De Tijd.

De Amerikaanse bierbrouwer MillerCoors daagde de grootste brouwer ter wereld in maart voor de rechter. AB InBev zou de consumenten doelbewust misleiden met een reclamespotje waarin gesuggereerd wordt dat de light-bieren van de concurrent maisstroop bevatten. Maisstroop ligt in de Verenigde Staten onder vuur als dikmaker. 

Volgens MillerCoors moeten de varianten van maisstroop niet met elkaar verward worden. Tijdens de rechtszaak zei MillerCoors zich niet te schamen voor het gebruik van maisstroop als fermentatiehulpmiddel, schrijft Time. 

Van de rechter moet AB InBev tijdelijk stoppen om de woorden ‘maisstroop’ in reclameteksten te gebruiken zonder meer context te geven. De uitspraak beïnvloedt niet alle advertenties van AB InBev gericht op MillerCoors. Zo blijft de originele televisiespot die AB InBev tijdens de SuperBowl lanceerde buiten schot. De rechter moet nog bepalen of MillerCoors schade heeft ondervonden van de campagne.

Bron: Foodlog

Dossiers
Lees ook
Grolsch verlengt samenwerking met Evenementenhal en met Military Boekelo-Enschede

Grolsch verlengt samenwerking met Evenementenhal en met Military Boekelo-Enschede

Koninklijke Grolsch verlengt de samenwerking met Evenementenhal (locaties Hardenberg en Gorinchem), onderdeel van Easyfairs Nederland. Ook gaat de bierbrouwer door met de samenwerking met Military Boekelo-Enschede. Met beide organisaties sloot Grolsch een nieuwe meerjarige overeenkomst.

Bier van afgedankte ontbijtgranen

Bier van afgedankte ontbijtgranen

Ontbijtgranenproducent Kellogg komt in Engeland met bier van afval, schrijft FoodBev. Als je hip bier kunt brouwen met regenwater, oud brood en aardappelschillen, zoals sommige brouwers doen, dan moet dat ook kunnen met onze resten, zullen ze bij Kellogg gedacht hebben.

Koud bier bestellen via Google Assistant

Koud bier bestellen via Google Assistant

Heineken breidt de bezorgdienst Heineken NOW uit. Onder de naam Drinkies by Heineken bezorgt de brouwer voortaan bier door heel Nederland. Daarnaast kunnen klanten in Amsterdam binnenkort drank en hapjes via Google Assistant.