AB InBev mag niet suggereren dat je dik wordt van light bier van de concurrent

Screenshot Bud light

Bierbrouwer AB InBev moet stoppen met het verspreiden van ‘misleidende’ reclame voor Bud Light, een biertje van rivaal MillerCoors. Dat oordeelde een rechter, schrijft De Tijd.

De Amerikaanse bierbrouwer MillerCoors daagde de grootste brouwer ter wereld in maart voor de rechter. AB InBev zou de consumenten doelbewust misleiden met een reclamespotje waarin gesuggereerd wordt dat de light-bieren van de concurrent maisstroop bevatten. Maisstroop ligt in de Verenigde Staten onder vuur als dikmaker. 

Volgens MillerCoors moeten de varianten van maisstroop niet met elkaar verward worden. Tijdens de rechtszaak zei MillerCoors zich niet te schamen voor het gebruik van maisstroop als fermentatiehulpmiddel, schrijft Time. 

Van de rechter moet AB InBev tijdelijk stoppen om de woorden ‘maisstroop’ in reclameteksten te gebruiken zonder meer context te geven. De uitspraak beïnvloedt niet alle advertenties van AB InBev gericht op MillerCoors. Zo blijft de originele televisiespot die AB InBev tijdens de SuperBowl lanceerde buiten schot. De rechter moet nog bepalen of MillerCoors schade heeft ondervonden van de campagne.

Bron: Foodlog

Dossiers
Lees ook
Nederlandse bierbrouwers vallen in de prijzen bij World Beer Award

Nederlandse bierbrouwers vallen in de prijzen bij World Beer Award

In Londen vond op 7 augustus de prijsuitreiking van de World Beer Awards plaats. Verschillende Nederlandse brouwerijen vielen in de prijzen en ontvingen een gouden, zilveren en bronzen medaille. Vier brouwerijen behaalden de wereldtitel met hun bier.

Royal Swinkels Family Brewers neemt minderheidsbelang in Georgische brouwer

Royal Swinkels Family Brewers neemt minderheidsbelang in Georgische brouwer

Royal Swinkels Family Brewers heeft een minderheidsbelang van 40 procent verworven in de Georgische brouwerij Argo, een van de vier leidende brouwerijen in Georgië. Met deze investering bouwt het familiebedrijf haar huidige marktaandeel van 15 procent in de Georgische markt verder uit. Het Nederlandse bedrijf was al actief op de Georgische...

Kroon’s Oirschots Wit weer even terug op de markt

Kroon’s Oirschots Wit weer even terug op de markt

Kroon’s Oirschots Wit komt na vijftien jaar weer even terug op de markt. De Vandeoirsprong brouwerij (de voormalige Kroon brouwerij) en Kroonbier.nl hebben hiervoor de handen ineengeslagen. Het witbier werd in 1994 op de markt gebracht door Thieu en Gerard de Kroon.