AB InBev mag niet suggereren dat je dik wordt van light bier van de concurrent

Screenshot Bud light

Bierbrouwer AB InBev moet stoppen met het verspreiden van ‘misleidende’ reclame voor Bud Light, een biertje van rivaal MillerCoors. Dat oordeelde een rechter, schrijft De Tijd.

De Amerikaanse bierbrouwer MillerCoors daagde de grootste brouwer ter wereld in maart voor de rechter. AB InBev zou de consumenten doelbewust misleiden met een reclamespotje waarin gesuggereerd wordt dat de light-bieren van de concurrent maisstroop bevatten. Maisstroop ligt in de Verenigde Staten onder vuur als dikmaker. 

Volgens MillerCoors moeten de varianten van maisstroop niet met elkaar verward worden. Tijdens de rechtszaak zei MillerCoors zich niet te schamen voor het gebruik van maisstroop als fermentatiehulpmiddel, schrijft Time. 

Van de rechter moet AB InBev tijdelijk stoppen om de woorden ‘maisstroop’ in reclameteksten te gebruiken zonder meer context te geven. De uitspraak beïnvloedt niet alle advertenties van AB InBev gericht op MillerCoors. Zo blijft de originele televisiespot die AB InBev tijdens de SuperBowl lanceerde buiten schot. De rechter moet nog bepalen of MillerCoors schade heeft ondervonden van de campagne.

Bron: Foodlog

Dossiers
Lees ook
Bavaria start campagne 'Zo. Als pils'

Bavaria start campagne 'Zo. Als pils'

Brouwerij Bavaria, onderdeel van Swinkels Family Brewers, is gestart met de campagne ‘Zo. Als pils’. Deze campagne is gericht op de nieuwe Bavaria 0.0%. Het doel is dat consumenten het nieuwe 0.0% bier gaan proeven.

Brouwerij Maximus introduceert Imperial Matcha Porter

Brouwerij Maximus introduceert Imperial Matcha Porter

Maximus Brouwerij uit Utrecht lanceert een nieuw bier uit hun Circus Maximus serie: Space Cowboy Imperial Matcha Porter (9,5%). Dit stevige bier op blik is een vervolg op een eerdere ‘Sencha Porter’ samenwerking met Gigantic Brewing Co. uit Portland en mede geïnspireerd door de groene KitKats met matchasmaak uit Japan. Het is een volle en zoetige imperial...

Nieuwe escapegame voor thuis: Het Bier Mysterie

Nieuwe escapegame voor thuis: Het Bier Mysterie

Spelmaker Unlock the Bottle brengt een escapegame in bierthema uit, met als nam 'Het Bier Mysterie'. Ook met Kerst en Oud & Nieuw zullen we vooral thuis moeten blijven volgens de coronaregels. Dat geeft echter ook de mogelijkheid om allerlei spellen te spelen om deze grijze tijd te doorbreken. In dit spel voor 2-4 personen ga je als (hulp)archeoloog...