AB InBev mag niet suggereren dat je dik wordt van light bier van de concurrent

Screenshot Bud light

Bierbrouwer AB InBev moet stoppen met het verspreiden van ‘misleidende’ reclame voor Bud Light, een biertje van rivaal MillerCoors. Dat oordeelde een rechter, schrijft De Tijd.

De Amerikaanse bierbrouwer MillerCoors daagde de grootste brouwer ter wereld in maart voor de rechter. AB InBev zou de consumenten doelbewust misleiden met een reclamespotje waarin gesuggereerd wordt dat de light-bieren van de concurrent maisstroop bevatten. Maisstroop ligt in de Verenigde Staten onder vuur als dikmaker. 

Volgens MillerCoors moeten de varianten van maisstroop niet met elkaar verward worden. Tijdens de rechtszaak zei MillerCoors zich niet te schamen voor het gebruik van maisstroop als fermentatiehulpmiddel, schrijft Time. 

Van de rechter moet AB InBev tijdelijk stoppen om de woorden ‘maisstroop’ in reclameteksten te gebruiken zonder meer context te geven. De uitspraak beïnvloedt niet alle advertenties van AB InBev gericht op MillerCoors. Zo blijft de originele televisiespot die AB InBev tijdens de SuperBowl lanceerde buiten schot. De rechter moet nog bepalen of MillerCoors schade heeft ondervonden van de campagne.

Bron: Foodlog

Dossiers
Lees ook
MijnKroegie.nl roept 23 mei uit tot Dag van de barman/barvrouw

MijnKroegie.nl roept 23 mei uit tot Dag van de barman/barvrouw

Mijn Kroegie.nl heeft 23 mei uitgeroepen tot de Dag van de barman en barvrouw. Nikki Hagg, de man achter deze website waar klanten door een bierpakket te kopen hun favoriete kroeg kunnen steunen, hoopt dat mensen die dag toasten op het thuiszittende horecapersoneel.

Royal Swinkels Family Brewers verwacht moeilijk jaar door coronacrisis

Royal Swinkels Family Brewers verwacht moeilijk jaar door coronacrisis

2019 was voor Royal Swinkels Family Brewers Holding een goed jaar met het ontvangen van het predicaat Koninklijk, het 300-jarig bestaan van brouwerij Bavaria, een nieuwe CEO, verschillende strategische overnames en nieuwe stappen in de duurzaamheidsambitie. Voor 2020 is de brouwerij minder optimistisch.

Bierbrouwerij AB InBev steunt horeca met huurkortingen

Bierbrouwerij AB InBev steunt horeca met huurkortingen

Bierbrouwerij AB InBev wil horecaondernemers die een pand bij de brouwer huren steunen met huurkortingen. De brouwer wil voor al deze horecarelaties een huurkorting van 67% realiseren voor april en mei 2020.