AB InBev zet duurzame displays in supermarkt

Proteusdisplays1_AB InBev AB InBev gaat het gebruik van duurzame displays in de retail verder testen. De komende weken loopt er een pilot bij 54 Plus supermarkten met Proteus displays. Deze displays gebruiken tot 85 procent minder karton en hebben in potentie tot 90 procent minder CO2-uitstoot dan conventionele displays. Met deze de pilot wil de bierbrouwer de retourstroom rondom de herbruikbare displays uitgebreider testen.  Voor de brouwer is dit de volgende stap om de duurzaamheidsdoelstellingen te bereiken, waaronder 100 procent circulaire verpakkingen in 2025.

De pilot is een vervolg op de eerdere succesvolle test uit juli 2018, toen AB InBev, het Nederlands/Belgische APP (Ahrma Proteus Pooling) en Plus Retail de displays testten in enkele Plus-supermarkten. De Proteus displays zijn opgebouwd uit volledig herbruikbare kunststof en aluminium materialen en een dunne kartonnen hoes. Voor de displays is maar een fractie karton nodig ten opzichte van conventionele displays, die volledig van karton zijn.

Mark Hanssen, directeur retail van AB InBev : “We zijn trots dat we als eerste brouwer grootschalig aan de slag gaan met duurzame displays bij en met Plus Retail. Met deze stap laten we zien dat we veel vertrouwen hebben in de duurzame displays van Proteus. We zoeken nadrukkelijk steeds actiever de samenwerking met partners in onze keten voor verdere verduurzaming, deze grootschalige pilot is daar een mooi voorbeeld van.”

AB InBev is in Nederland onder meer bekend van merken als Leffe, Dommelsch, Jupiler, Hertog Jan en Corona. De brouwer heeft in Nederland brouwerijen in Dommelen (Dommelsche Bierbrouwerij) en Arcen (Hertog Jan Brouwerij). Bij de brouwer werken in Nederland 550 mensen.

Dossiers
Lees ook
Nieuw design voor Bavaria

Nieuw design voor Bavaria

Afbeelding: Bavaria Brouwerij Bavaria bestaat 300 jaar. Om dit jubileum te vieren komt de familiebrouwerij met een nieuw design voor al zijn bieren. De nieuwe fles heeft een lange strakke hals met reliëf en symboliseert in zijn etiket belangrijke karakteristieken van de brouwerij. De nieuwe fles vertelt het verhaal van bierbrouwerij Bavaria...

Pils blijft de grote plens, maar alcoholvrij bier wordt alsmaar populairder

Pils blijft de grote plens, maar alcoholvrij bier wordt alsmaar populairder

Afbeelding: Pixabay Nederlanders drinken meer bier met minder alcohol. Dat blijkt uit de jaarlijkse  van branchevereniging Nederlandse Brouwers. De opvallendste trend is volgens directeur Cees-Jan Adema de “ongekende versnelling” in de stijging van de verkoop van alcoholvrij bier.  In totaal steeg de Nederlandse bierconsumptie...

Hotel uit Kaatsheuvel tapt bier van broodresten

Hotel uit Kaatsheuvel tapt bier van broodresten

Afbeelding: Misset Horeca Bij veel horeca ondernemingen blijven voedselresten over. In de meeste gevallen wordt dit weggegooid, maar bij een hotel in Kaatsheuvel maken ze er een nieuw product van: Ketshill’s Special Blond. Dit is bier gemaakt van het oud brood van het ontbijtbuffet. Het GuestHouse Hotel in Kaatsheuvel is sinds deze maand een...