Achtste editie van Week van het Nederlandse Bier start half mei

24 januari 2019

Week van het Bier De achtste editie van de Week van het Nederlandse Bier start 16 mei. Tot en met 26 mei kunnen bierliefhebbers door heel Nederland kennis maken met Nederlands bier.

Programma van de Week van het Nederlandse Bier

Tijdens deze week vinden diverse activiteiten plaats. De Week van het Nederlandse bier opent tijdens het Nederlands Bierproeffestival in de Grote Kerk in Den Haag van 16 t/m 18 mei. Hier presenteren ruim 40 Nederlandse brouwerijen meer dan 250 verschillende bieren en wordt het Beste Bier van Nederland 2019 bekendgemaakt. Op 21 mei vindt de Pubquiz WeekNLBier plaats, waar bierexperts hun kennis kunnen testen. De Nederlandse Brouwerijdagen, van 24 tot en met 26 mei, sluiten de week af. Dan openen ruim 100 brouwerijen de deuren voor het publiek. Op de website van de Week van het Nederlandse Bier staat een overzicht van alle activiteiten.

Verschillende cafés, restaurants, brouwerijen, slijterijen en andere organisaties organiseren tijdens de Week van het Bier biergerelateerde activiteiten in het hele land. Deze activiteiten variëren van speciale bierdiners en – proeverijen tot quizzen, workshops en bierwandelingen en -rondvaarten. Organisaties en ondernemers die iets willen organiseren kunnen hun activiteiten eenvoudig aanmelden via de website. Ze kunnen hiermee rekenen op extra promotie, een communicatietoolkit en indien gewenst ondersteuning bij het organiseren van een bierproeverij.

Nieuwe voorzitter

De Week van het Nederlandse Bier is een initiatief van Stichting Week van het Nederlandse Bier. Voormalig voorzitter Henri Reuchlin droeg onlangs na zeven jaar het stokje over aan Dyann van Alderen. Van Alderen is sinds 2010 betrokken bij bier. Haar echtgenoot is de brouwer en eigenaar van Dorpsbrouwerij de Pimpelmeesch in Chaam. Ze ziet het als een van de doelstellingen van de Stichting Week van het Nederlandse Bier om de diversiteit en complexiteit van smaken en soorten bier blijvend onder de aandacht van de consument te brengen. Van Alderen: “Elk bier en elke brouwerij heeft zijn eigen verhaal. Dat dragen we uit als Stichting."

 

Altijd op de hoogte blijven?