Alcoholvrij op de kaart

Cocktail fris

Alcoholvrije dranken worden steeds populairder, vooral onder twintigers en dertigers. Zij denken bewust na over hun voeding en drank, waarbij ze vaker kiezen voor non-alcoholisch, minder suikers en laag in calorieën. Kwaliteit gaat bij hen voor, dus komt er steeds meer hoogwaardig, alcoholvrij aanbod op de kaarten van horeca-gelegenheden te staan. Hieronder zetten wij enkele tips op een rijtje. 

Bier
De opmars van 0.0% bier is al jaren niet meer te stuiten. Volgens het Nationaal Bieronderzoek in 2017 is het zelfs al 'ingeburgerd'. Daarnaast komen er inmiddels ook steeds meer laag-alcoholische biertjes. Al gespot zijn: stout, Hefeweizen, India Pale Ale, Spéciale Belge, hoppig blond, Pale Ale en witbier en het aanbod neemt alleen maar toe. Een goede keus voor iedereen die nog verantwoordelijk moet kunnen zijn na het drinken, maar wel graag wil genieten. 

Wijn
Alcoholvrije wijn is inmiddels al lang geen simpel druivensap in een fles meer. Ieder jaar verbetert de smaak en de beleving zodat sommige alcoholvrije varianten al nauwelijks meer van 'echt' zijn te onderscheiden. Ze zijn ook al volop in de supermarkten doorgedrongen, maar in de horeca blijft het aanbod nog enigszins achter. 

Spirits
Van een alcoholvrije cocktail kijkt niemand meer vreemd op. Er zijn zelfs gedistilleerde non-alcoholische dranken verkrijgbaar, zoals Seedlip. Daarnaast komen er steeds meer nieuwe, verrassende frisdranken op de markt om cocktails mee te maken. En wat dacht je van combineren met een beetje munt en bruiswater, eventueel met een schijfje sinaasappel of citroen erbij? Simpel, verfrissend en nog gezond ook. 


Lees ook
Swinckels’ 0.0% exclusief voor de horeca

Swinckels’ 0.0% exclusief voor de horeca

Swinkels Family Brewers brengt een nieuw alcoholvrij bier Swinckels’ Superior 0.0% Beer exclusief voor de horeca op de markt. De brouwer voegt hiermee een nieuw alcoholvrij bier toe aan haar uitgebreide aanbod aan alcoholarme en alcoholvrije bieren.

Meer niet-alcoholische keuzes op de kaart houden je van de drank

Meer niet-alcoholische keuzes op de kaart houden je van de drank

De beschikbaarheid van niet-alcoholische dranken is een bepalende factor in de drankkeuze van consumenten. Dat schrijft Knack naar aanleiding van Brits onderzoek dat is gepubliceerd in wetenschappelijk tijdschrift BMC Public Health.

Consumptie alcoholvrij en speciaalbier blijft groeien

Consumptie alcoholvrij en speciaalbier blijft groeien

Voor het tiende achtereenvolgende jaar laat de consumptie van alcoholvrij en speciaalbier groei zien. Pils blijft de grootste biercategorie en is net zoals de totale markt stabiel ten opzichte van 2018. Consumenten variëren tegenwoordig veel meer in hun bierkeuze. Speciaalbier is in vele smaken verkrijgbaar en in de horeca kiezen consumenten steeds...