Bacardi lanceert initiatief #RaiseYour Spirits

Hulp Bacardi

Vanwege de maatregelen tegen het coronavirus zijn bars en restaurants voorlopig gesloten. Daarom lanceert drankenmerk Bacardi het initiatief #RaiseYour Spirits. Dit is een multi-puntenplan dat bars en barpersoneel in de Benelux moet helpen tijdens de coronacrisis.

In het #RaiseYourSpirits-initiatief heeft Bacardi een eerste investering van €1,5 miljoen gedaan. Bacardi wil hiermee leden van de bargemeenschap in heel West-Europa op basisniveau de steun geven die ze dringend nodig hebben. “Hoewel we erkennen dat veel overheden maatregelen nemen om de industrie te ondersteunen, zal #RaiseYourSpirits niet alleen het barpersoneel en eigenaren in de Benelux door de crisis helpen, maar er ook voor zorgen dat ze sterker dan ooit zijn wanneer de industrie haar deuren heropent”, aldus Bacardi.

Geen magische oplossing

Het initiatief is gericht op kleinere, onafhankelijke bars die geen corporate back-up hebben. Hiermee erkent Bacardi naar eigen zeggen dat er “geen enkele, magische oplossing bestaat”, maar neem de tijd “om de specifieke behoefte van elk van zijn on-trade partners te begrijpen en hoe het deze behoeften het best kan beantwoorden via #RaiseYourSpirits.”

“In de eerste week van deze crisis belde ons team in West-Europa meer dan 100.000 van onze partners in de horeca om te zien hoe het ging en wat ze van ons nodig hadden”, aldus Johan Van Vaerenbergh, Bacardi’s MD voor de Benelux & Nordics. “Dit is een bedrijf gebouwd op relaties en als familiebedrijf waarderen we de langdurige relaties die we met de bargemeenschap hebben. Helaas kunnen we niet iedereen helpen. Ook is er geen quick fix of één oplossing, maar we zullen er alles aan doen om de meest behoeftigen te ondersteunen”.

#RaiseYourSpirits-initiatief

In de Benelux omvat de hulp van het #RaiseYourSpirits initiatief van Bacardi het volgende:

  • MARTINI Racing Ciclismo – Het jaarprogramma, dat oorspronkelijk werd gelanceerd door Bacardi-owned MARTINI om een gezonde levensstijl in de horeca te bevorderen, zal dit jaar een nog belangrijke rol spelen aangezien het de nodige financiële steun verhoogt en het de bargemeenschap helpt te verenigen. Onder leiding van de Belgische fietslegende Tom Boonen, zal de wekelijkse uitdaging “gefietste kilometers omzetten in euro’s” ondersteuning bieden aan lokale on-trade liefdadigheidsinstellingen;
  • Bartender support – Bacardi huurt barpersoneel in om trainingsevenementen te organiseren of om cocktails te serveren op evenementen. Op deze manier kan het salaris op voorhand betaald worden: Een voorbeeld hiervan is Vitaly Alekseyev. Bacardi huurde Vitaly in, die de opening van zijn nieuwe Amsterdamse bar ‘Law & Order’ moest uitstellen, om zichzelf te filmen terwijl hij een van zijn favoriete cocktails maakt, een BACARDÍ Daiquiri, zodat mensen thuis ook kunnen leren hoe ze het moeten doen;
  • Andere initiatieven – Bacardi zal de industrie ook ondersteunen bieden door cocktails thuis te bezorgen, het kopen van cocktailbonnen en het vooruitbetalen van evenementen in bars.

Andere hulp

Naast het #RaiseYourSpirits-initiatief helpt Bacardi ook lokale gemeenschappen in de Benelux. Zo leverde Bacardi de Belgische dranken verpakker Konings 18.000 flessen van 70cl om meer dan 12.000 liter hygiëneproducten te maken, bestemd voor distributie naar verzorgingshuizen in heel België. Daarnaast leveren acht Bacardi-productievestigingen in Europa en Noord-Amerika alcohol voor de productie van meer dan 1,1 miljoen liter handreiniger.

Daarnaast doneerde Bacardi 100 refurbished laptops aan lokale gemeenschapsgroepen in België en Nederland om gezinnen te helpen hun tijd thuis door te brengen.

 

Dossiers
Lees ook
François in Albon Managing Director Benelux & Nordics Barcardi

François in Albon Managing Director Benelux & Nordics Barcardi

Bacardi heeft een nieuwe Managing Director voor het cluster Benelux & Nordics gevonden in de persoon van François in Albon. Sinds de start van de coronacrisis West-Europa, speekde François een sleutelrol bij het coördineren van de inspanningen van het bedrijf om ervoor te zorgen dat Bacardi en zijn partners in de horecagemeenschap deze crisis goed doorkomen.

Corona veroorzaakt daling bierverkoop AB InBev en Heineken

Corona veroorzaakt daling bierverkoop AB InBev en Heineken

De coronacrisis zorgde de afgelopen maanden voor een daling van de bierverkoop van de grote brouwerijen AB InBev en Heineken. In veel landen sloot de horeca vanwege het coronavirus de deuren, wat een negatief effect had op de verkoop van bier. Dat blijkt uit de kwartaalcijfers van beide brouwerijen.

Bacardi introduceert Bacardi Spiced

Bacardi introduceert Bacardi Spiced

Het bekende rummerk Bacardi lanceert de nieuwe rum Bacardi Spiced. Met deze nieuwe rum wil het merk inspringen op de groeiende vraag naar gearomiseerde rum. Samen met Bacardi Legacy winnares Raysa Straal introduceert Bacardi de nieuwe rum in Nederland.