Bavaria start campagne 'Zo. Als pils'

Bavaria_Zo pils

Brouwerij Bavaria, onderdeel van Swinkels Family Brewers, is gestart met de campagne ‘Zo. Als pils’. Deze campagne is gericht op de nieuwe Bavaria 0.0%. Het doel is dat consumenten het nieuwe 0.0% bier gaan proeven.

Meesterbrouwer Emiel Hendrikx: “We zien dat 0.0% echt in opmars is en de 0.0% bieren elkaar razendsnel opvolgen in de markt. De afgelopen vijf jaar hebben we met ons team van brouwers en techneuten geïnvesteerd in een spiksplinternieuwe 0.0% brouwinstallatie." De meesterbrouwer is ontzettend trots op de nieuwe installatie en Bavaria 0.0%.

De campagne

De campagne 'Zo. Als pils' bestaat onder andere uit een tv-commercial, en online, social media en radio-activiteiten. Een belangrijk onderdeel van de campagne is proeven. "We geloven dat proeven van ons product namelijk het ultieme en krachtigste bewijs van onze boodschap is", zegt Michel de Kruijff, senior brand manager Bavaria. Hiervoor trekt de brouwerij 1 miljoen samples uit.

Qmusic

Daarnaast werkt Bavaria voor de campagne samen met radiozender Qmusic. Vanaf 29 maart trapt Domien Verschuuren de campagne af, gevolgd door andere dj’s van de zender. In de Qmusic middagshow daagt Domien met het item ‘Zo. Als’ luisteraars uit zó dicht bij een typerend geluid te komen dat je het verschil niet merkt. Daarnaast proberen in de Qmusic vrijdagavondshow Kai Merckx, Tom van der Weerd en Bram Krikke in ‘Op de proef’ samen met de luisteraars tussen twee items het origineel te herkennen. Hebben ze het fout? Dan moeten ze samen een hilarische tegenprestatie leveren.

 

Dossiers
Lees ook
Kreeftseizoen eindigt met speciaal kreeftenbier

Kreeftseizoen eindigt met speciaal kreeftenbier

Het seizoen van de Oosterscheldekreeft sluit met een speciaal kreeftenbier van bierbrouwerij Kompaan. Maandag 12 juli startte bij Kompaan’s Thuishaven in de Haagse Binckhorst in aanwezigheid van burgemeester Jan van Zanen het (experimentele) brouwproces.

Alcoholvrij kan drempel verlagen voor alcohol

Alcoholvrij kan drempel verlagen voor alcohol

Jongeren denken dat reclames voor alcoholvrije dranken helpen om te kiezen voor een alcoholvrij alternatief. Maar ze denken ook dat alcoholvrije dranken de drempel verlagen om dezelfde drank met alcohol te proberen. Dat blijkt uit onderzoek van het RIVM en Trimbos Instituut.

Nix & Nix verkoopt alleen alcoholvrij

Nix & Nix verkoopt alleen alcoholvrij

Op 9 juli opent in Haarlem de alcoholvrije slijter Nix & Nix. Eerder lanceerde eigenaar WIm Boekema al het gelijknamige non-alcoholisch dranken platform waar consumenten terecht kunnen voor alcoholvrije dranken.