Bavaria start campagne 'Zo. Als pils'

Bavaria_Zo pils

Brouwerij Bavaria, onderdeel van Swinkels Family Brewers, is gestart met de campagne ‘Zo. Als pils’. Deze campagne is gericht op de nieuwe Bavaria 0.0%. Het doel is dat consumenten het nieuwe 0.0% bier gaan proeven.

Meesterbrouwer Emiel Hendrikx: “We zien dat 0.0% echt in opmars is en de 0.0% bieren elkaar razendsnel opvolgen in de markt. De afgelopen vijf jaar hebben we met ons team van brouwers en techneuten geïnvesteerd in een spiksplinternieuwe 0.0% brouwinstallatie." De meesterbrouwer is ontzettend trots op de nieuwe installatie en Bavaria 0.0%.

De campagne

De campagne 'Zo. Als pils' bestaat onder andere uit een tv-commercial, en online, social media en radio-activiteiten. Een belangrijk onderdeel van de campagne is proeven. "We geloven dat proeven van ons product namelijk het ultieme en krachtigste bewijs van onze boodschap is", zegt Michel de Kruijff, senior brand manager Bavaria. Hiervoor trekt de brouwerij 1 miljoen samples uit.

Qmusic

Daarnaast werkt Bavaria voor de campagne samen met radiozender Qmusic. Vanaf 29 maart trapt Domien Verschuuren de campagne af, gevolgd door andere dj’s van de zender. In de Qmusic middagshow daagt Domien met het item ‘Zo. Als’ luisteraars uit zó dicht bij een typerend geluid te komen dat je het verschil niet merkt. Daarnaast proberen in de Qmusic vrijdagavondshow Kai Merckx, Tom van der Weerd en Bram Krikke in ‘Op de proef’ samen met de luisteraars tussen twee items het origineel te herkennen. Hebben ze het fout? Dan moeten ze samen een hilarische tegenprestatie leveren.

 

Dossiers
Lees ook
Nieuwe escapegame voor thuis: Het Bier Mysterie

Nieuwe escapegame voor thuis: Het Bier Mysterie

Spelmaker Unlock the Bottle brengt een escapegame in bierthema uit, met als nam 'Het Bier Mysterie'. Ook met Kerst en Oud & Nieuw zullen we vooral thuis moeten blijven volgens de coronaregels. Dat geeft echter ook de mogelijkheid om allerlei spellen te spelen om deze grijze tijd te doorbreken. In dit spel voor 2-4 personen ga je als (hulp)archeoloog...

Coronacrisis raakt brouwerijen

Coronacrisis raakt brouwerijen

Sinds de start van de coronacrisis zien Nederlandse brouwerijen de omzet dalen. Zo ook in november. De bierverkoop was met 25,8 procent een stuk lager dan in november vorig jaar. De thuisconsumptie nam met 7,5 procent toe, maar de horeca nam met 92 procent af. Vereniging Nederlandse Brouwers maakt zich grote zorgen.

Hennepbier 'De Groene Buizerd' weer verkrijgbaar

Hennepbier 'De Groene Buizerd' weer verkrijgbaar

Deze zomer lanceerden Bronckhorster Brewing Company en Feestfabriek Alles Komt Goed BV het hennepbiertje 'De Groene Buizerd’. Met succes want het Achterhoeks Junglebier was snel uitverkocht. De afgelopen maanden gingen de brouwers met een vernieuwde receptuur aan de slag en nu is het bier weer verkrijgbaar.  Na de lancering gingen De Feestfabriek...