Bidfood en AB InBev promoten bier en spijs in horeca

1 april 2019

Groothandel Bidfood en Bierbrouwerij AB InBev ondertekenden een nieuwe samenwerkingsovereenkomst om bier en spijs in de horeca nog beter op de kaart te zetten. Andere centrale thema's zijn one-stop-shopping en duurzaamheid. Als startschot voor de vernieuwde samenwerking worden Bidfood en AB InBev partner van Dinner Train: Een nieuw rijdend horeca-concept van Railpromo.

Pieter Anciaux, horecadirecteur bij Bierbrouwerij AB InBev: “Het is geweldig dat bier en spijs een grote vlucht aan het nemen is in de horeca. Steeds meer consumenten ontdekken hoe veelzijdig bier is. We zijn verheugd dat we met de vernieuwde samenwerking met Bidfood onze horecaklanten nog beter kunnen ondersteunen, door een totaalpakket van bier en spijs aan te bieden. Met de vernieuwde samenwerking kunnen we daarnaast nog beter inspelen op de trend one-stop-shopping en onze duurzaamheidsambities verder vorm geven. Zo willen we dat in 2025 100 procent van onze aangekochte energie uit hernieuwbare bronnen komt, die lijn trekken we door naar transport. Onze partner Bidfood zet vol in op elektrisch transport, dus hiermee zetten we grote stappen op weg naar minimalisatie van onze CO2 footprint”. 

Dick Slootweg, Algemeen Directeur bij Bidfood: “We zijn blij met de vernieuwde samenwerking met Bierbrouwerij AB InBev, want samen kunnen we nog beter tegemoet komen aan de wensen van horecaondernemers. Bidfood maakt een forse groei in de horeca door en met de vernieuwde samenwerking met AB InBev willen we deze groei een extra impuls geven. We zijn enorm trots op de lancering van de Dinner Train, aangezien we daarmee samen nog meer consumenten kunnen enthousiasmeren voor bier en spijs. Er gaan zeker meer gezamenlijke initiatieven volgen.”

Altijd op de hoogte blijven?