Biermerk 8.6 opent eigen tattoo shop

Tattoo shop 8.6_PB Swinkels

Bij biermerk 8.6 in Lieshout kun je tussen de bierketels een tatoeage laten zetten. In samenwerking met Peter van der Helm, eigenaar van tattoo- en graffitishop Walls and Skin en groothandel Tattooland opende het merk haar eigen tattoo shop. Met de ‘tattooshop-in-brewery’ wil 8.6 mensen prikkelen om het zetten van een tatoeage nog intenser te beleven.

Het biermerk 8.6 was al verbonden met de tattoo-wereld. Zo is het merk als vijf jaar partner van Paris Tattoo Convention, de grootste tattoo show in Europa, en sponsort dit jaar voor het eerst de tattoo shows in Lyon en Barcelona. Ook worden de bierblikken van 8.6 gecustomized door bekende tattoo artiesten.

Volgens Coen Dekker, Global Marketing Manager 8.6 bij Royal Swinkels Family Brewers, past het openen van een eigen tattoo-shop perfect het merk. “8.6 is een van de grootste merken binnen Royal Swinkels Family Brewers. Het merk verdient een eigen geboorteplek, een plek waar 8.6 tot leven komt en waar fans onze passie voor tattoos kunnen beleven.”

Peter van der Helm, de eigenaar van tattoo- en graffitishop Walls and Skin denkt dat het een intense ervaring voor iedere bezoeker wordt. “Tattoos passen goed bij het karakter van 8.6. Het is een intense passie.” 

No look tattoo’ muur

Voor degene die het nemen van een tattoo nog niet spannend genoeg vinden heeft de shop een ‘No look tattoo’ muur: bezoekers steken hun hand door het gat in de muur en laten de tatoeëerder zijn gang gaan. De muren zijn onder handen genomen door bekende graffiti artiesten als Fake, Ozon, Sperm, Marcart, Nicky Nahafahik en Peter van der Helm. De 8.6 tattoo shop is op afspraak geopend.

Alle spullen voor de tattooshop worden geleverd door Tattooland. Ook zorgt de groothandel dat het biermerk nog zichtbaarder wordt in tattoo shops door heel Europa. 

Daarnaast gaat 8.6 een samenwerking aan met tattoodo.com, een online platform waar consumenten de beste artiest kunnen vinden en artiesten hun werk kunnen poseren. En sponsort het biermerk de Walls and Skin events waar een mix van de beste graffiti artiesten en de meest creatieve tatoeëerders hun kunsten vertonen. Dit event vond afgelopen weekend plaats op de boulevard in Zandvoort en op 22 en 23 juni in Rotterdam.

Dossiers
Lees ook
Grolsch verlengt samenwerking met Evenementenhal en met Military Boekelo-Enschede

Grolsch verlengt samenwerking met Evenementenhal en met Military Boekelo-Enschede

Koninklijke Grolsch verlengt de samenwerking met Evenementenhal (locaties Hardenberg en Gorinchem), onderdeel van Easyfairs Nederland. Ook gaat de bierbrouwer door met de samenwerking met Military Boekelo-Enschede. Met beide organisaties sloot Grolsch een nieuwe meerjarige overeenkomst.

Bier van afgedankte ontbijtgranen

Bier van afgedankte ontbijtgranen

Ontbijtgranenproducent Kellogg komt in Engeland met bier van afval, schrijft FoodBev. Als je hip bier kunt brouwen met regenwater, oud brood en aardappelschillen, zoals sommige brouwers doen, dan moet dat ook kunnen met onze resten, zullen ze bij Kellogg gedacht hebben.

Koud bier bestellen via Google Assistant

Koud bier bestellen via Google Assistant

Heineken breidt de bezorgdienst Heineken NOW uit. Onder de naam Drinkies by Heineken bezorgt de brouwer voortaan bier door heel Nederland. Daarnaast kunnen klanten in Amsterdam binnenkort drank en hapjes via Google Assistant.