Bockbierseizoen start met oproep #vroegnaardekroeg

Bockbieren 2008_wikimedia

Foto: Wikimedia

Op de eerste maandag van oktober start het bockbierseizoen. Vanwege de coronamaatregelen kunnen de Nederlandse bierbrouwers niet, zoals gewoonlijk, bijeen komen om de nieuwe bockbieren te proeven. Daarom roepen de brouwers consumenten op om vroeger naar de kroeg te gaan. Ze steunen hiermee de boodschap #vroegnaardekroeg.

Lucie Wigboldus, directeur Nederlandse Brouwers op de website: "Eigenlijk hadden we nu een bockbierbijeenkomst gehad met brouwers en bierrelaties om de nieuwe bockbieren van dit jaar samen te proeven. Door COVID-19 kon deze bijeenkomst dit jaar helaas niet doorgaan. Toch hopen we dat consumenten van deze mooie seizoensbieren gaan genieten. En dan het liefst ‘vroeg in de kroeg’, want nu de horeca al om 22.00 uur moet sluiten, hebben zij het extra zwaar."

#vroegnaardekroeg

Vanwege de toename van het aantal coronabesmettingen gelden sinds 29 september aangescherpte coronamaatregelen. Een daarvan is dat de horeca om 22.00 uur dicht moet. Dit betekent dat ze na 21.00 geen nieuwe gasten toe mogen laten. Daarom startte op social media de actie #vroegnaardekroeg, die gesteund wordt door de bierbrouwers. De actie roept consumenten op om vroeger naar zijn of haar favoriete kroeg te gaan, zodat "de gezellige gouden momenten net zo lang duren als anders".  

Online bockbierproeverij

Vanwege de coronamaatregelen kan ook de gebruikelijke bockbierbijeenkomst niet plaatsvinden. Daarom organiseert Nederlandse Brouwers op 23 oktober een online bockbierproeverij gegeven door gediplomeerd biersommelier Fiona de Lange. Hiervoor heeft Nederlandse Brouwers een speciale Facebook-winactie opgezet.

Dossiers
Lees ook
Utrechtse craft brouwerijen organiseren biermarathon

Utrechtse craft brouwerijen organiseren biermarathon

Zes Utrechtse craft-brouwerijen, verenigd als Nu Utrechts Bier, vieren het nieuwe jaar met een biermarathon. Op zaterdag 30 en zondag 31 januari van 12.00 tot 12.00 uur verzorgen de brouwerijen een live gestreamde 24-uurs Biermarathon via Facebook in het Werkspoorcafé in Utrecht.

Bierverkoop in 2020 daalde met 14 procent

Bierverkoop in 2020 daalde met 14 procent

Het coronavirus en de daarbij horende maatregelen hebben een groot effect gehad op de bierverkoop in 2020. Deze daalde met 14 procent ten opzichte van 2019. In de horeca en evenementensector daalde verkopen met 58 procent. Nederlandse Brouwers spreekt van een rampjaar.

Bavaria start campagne 'Zo. Als pils'

Bavaria start campagne 'Zo. Als pils'

Brouwerij Bavaria, onderdeel van Swinkels Family Brewers, is gestart met de campagne ‘Zo. Als pils’. Deze campagne is gericht op de nieuwe Bavaria 0.0%. Het doel is dat consumenten het nieuwe 0.0% bier gaan proeven.