Bockbierseizoen start met oproep #vroegnaardekroeg

Bockbieren 2008_wikimedia

Foto: Wikimedia

Op de eerste maandag van oktober start het bockbierseizoen. Vanwege de coronamaatregelen kunnen de Nederlandse bierbrouwers niet, zoals gewoonlijk, bijeen komen om de nieuwe bockbieren te proeven. Daarom roepen de brouwers consumenten op om vroeger naar de kroeg te gaan. Ze steunen hiermee de boodschap #vroegnaardekroeg.

Lucie Wigboldus, directeur Nederlandse Brouwers op de website: "Eigenlijk hadden we nu een bockbierbijeenkomst gehad met brouwers en bierrelaties om de nieuwe bockbieren van dit jaar samen te proeven. Door COVID-19 kon deze bijeenkomst dit jaar helaas niet doorgaan. Toch hopen we dat consumenten van deze mooie seizoensbieren gaan genieten. En dan het liefst ‘vroeg in de kroeg’, want nu de horeca al om 22.00 uur moet sluiten, hebben zij het extra zwaar."

#vroegnaardekroeg

Vanwege de toename van het aantal coronabesmettingen gelden sinds 29 september aangescherpte coronamaatregelen. Een daarvan is dat de horeca om 22.00 uur dicht moet. Dit betekent dat ze na 21.00 geen nieuwe gasten toe mogen laten. Daarom startte op social media de actie #vroegnaardekroeg, die gesteund wordt door de bierbrouwers. De actie roept consumenten op om vroeger naar zijn of haar favoriete kroeg te gaan, zodat "de gezellige gouden momenten net zo lang duren als anders".  

Online bockbierproeverij

Vanwege de coronamaatregelen kan ook de gebruikelijke bockbierbijeenkomst niet plaatsvinden. Daarom organiseert Nederlandse Brouwers op 23 oktober een online bockbierproeverij gegeven door gediplomeerd biersommelier Fiona de Lange. Hiervoor heeft Nederlandse Brouwers een speciale Facebook-winactie opgezet.

Dossiers
Lees ook
Nieuwe landelijke tv-campagne bierbrouwers

Nieuwe landelijke tv-campagne bierbrouwers

De Nederlandse Brouwers lanceren de nieuwe landelijke tv-campagne Gouden Momenten om de horeca te steunen. Hiermee willen de brouwers consumenten laten zien dat je ook met inachtneming van alle geldende maatregelen, 'gouden momenten' in de horeca kunt ervaren. Ze roepen consumenten op hun ‘gouden moment’ te delen op sociale media met #goudenmomenten.

Corona veroorzaakt daling bierverkoop AB InBev en Heineken

Corona veroorzaakt daling bierverkoop AB InBev en Heineken

De coronacrisis zorgde de afgelopen maanden voor een daling van de bierverkoop van de grote brouwerijen AB InBev en Heineken. In veel landen sloot de horeca vanwege het coronavirus de deuren, wat een negatief effect had op de verkoop van bier. Dat blijkt uit de kwartaalcijfers van beide brouwerijen.

Drie tips om bier snel op temperatuur te krijgen

Drie tips om bier snel op temperatuur te krijgen

Het is zomer en de temperaturen stijgen. Dan smaakt een koud biertje. Maar wat als je bent vergeten om het bier koud te zetten? Bierplatform Bierista.nl geeft drie handige tips om bier snel op temperatuur te krijgen.