Chichibu Intergalactic Japanse whisky reeks krijgt vervolg

Chichibu Intergalactic _3

De Nederlandse drankenimporteur Salud Distribution bracht vorig jaar Editie 1 en 2 van de Chichibu Intergalactic Japanse whisky reeks op de markt. In 2020 krijgt de reeks een vervolg met Editie 3 en 4.

Japanse whisky's zijn momenteel erg populair. Chichibu Intergalactic is een zeer exclusieve Japanse single malt whisky. Volgens Salud Distribution is de kwaliteit baanbrekend en de volumes zijn klein. De marktwaarde per fles schommelt rond de 3500 euro. De whisky wordt met het verstrijken van de jaren alleen maar meer waard. Editie 1 en 2 waren een groot succes. "Binnen 5 minuten 420 flessen verkocht", aldus de drankenimporteur.

Chichibu Japanse whisky

Samen met Oostenrijkse dochteronderneming Vienna Distribution geeft Salud Distribution in 2020 een vervolg aan editie 1 en 2. Dat was niet direct zeker. Managing director Maurice van Vliet: "Het was nog maar de vraag of we door mochten gaan met het thema Intergalactic omdat alles in Japan moet worden goedgekeurd. Gelukkig is dit gedaan en wij zijn super trots op het mooie label. Het is voor ons belangrijk om Chichibu Japanse whisky goed op de kaart te zetten in Nederland en onze klanten te belonen met deze fantastische single malt edities. Veel van onze klanten trekken zelf een fles open, andere gebruiken het als investering. Wij geven altijd het advies om er van te genieten en een fles open te trekken."

"Toen we de eerste edities uitbrachten en het thema bedachten, hadden we letterlijk huilenden mensen aan de telefoon die zo blij waren dat ze een fles hadden bemachtigd of juist dat ze het niet konden kopen. Cadeaus van wildvreemden vanuit alle hoeken van de wereld en onze masterclasses werden bezocht van mensen uit LA, Taiwan, Singapore en delen uit Europa. Wij hadden nog nooit zoiets meegemaakt."

Editie 3 en 4

De drankenimporteur verwacht Editie 3 ergens voor de zomer op de markt te brengen. Kort daarop gevolgd door Editie 4. Beide edities worden uitgebracht in combinatie met masterclasses georganiseerd door klanten van de importeur. Het gaat wederom om een zeer exclusieve afvulling. Van editie 3 zijn er 213 flessen en editie 4 telt 162 flessen. Beide zijn gerijpt in first fill bourbon barrels met een alcohol percentage van 63 procent.

 

 

Dossiers
Lees ook
Whiskymerk The Glenlivet richt zich op nieuwe generatie

Whiskymerk The Glenlivet richt zich op nieuwe generatie

Whiskymerk The Glenlivet, wil met een eigentijdse visie en nieuwe design whisky toegankelijk maken voor een nieuwe generatie. Volgens het merk kan whisky behoorlijk intimiderend zijn en dat houdt mensen op afstand, die het eigenlijk wel zouden willen proberen. Als het aan de single malt whisky-producent ligt, verandert dit. Als het aan de single malt...

Jack Daniel’s lanceert rye whiskey

Jack Daniel’s lanceert rye whiskey

De Jack Daniel’s distilleerderij ontwikkelt een nieuwe versie van Amerika’s oorspronkelijke whisky: de Jack Daniel’s Tennessee Rye. Deze bestaat uit zeventig procent rogge, achttien procent maïs en twaalf procent gemoute gerst.

The Roast Room verwerkt Highland Park whisky’s in gerechten

The Roast Room verwerkt Highland Park whisky’s in gerechten

Onlangs lanceerde The Roast Room de menukaart voor de wintermaanden november en december. In een aantal gerechten zijn verschillende soorten Highland Park whisky’s verwerkt. De inspiratie hiervoor haalden de chef-kok, Marco Geurts en Bram Kaplan van Maxxium uit het nieuwe barbecue boek van The Bastard.