Coca-Cola betreedt hard selzer-markt

Topo ChIco HARD SELTZER_coca cola

Foto: Coca-Cola

Steeds meer drankenmerken lanceren een eigen hard seltzer. Ook Coca-Cola sluit zich hierbij aan. De frisdrankengigant introduceerde Topo Chico Hard Seltzer in september al op de Latijns-Amerikaanse markt. Nu volgen verschillende Europese landen, waaronder Nederland. 

De hard seltzer-trend komt overgewaaid uit de Verenigde Staten. Daar is de laag-alcoholische drank van bruiswater met alcohol en een smaakje erg populair. De drank bevat geen suiker en bevat minder calorieën dan frisdrank en is eveneens een populair alternatief voor bier.

Drie smaken

Coca-Cola brengt drie smaken op de markt: Tangy Lemon Lime, Tropical Mango en Cherry Acai. Het nieuwe drankje is geïnspireerd op het 125 jaar oude merk Topo Chico. Het is de eerste keer dat Coca-Cola een drankje met alcohol op de Nederlandse markt brengt. Daarom is de bijbehorende marketingcampagne gericht op consumenten van 20 jaar en ouder.

Nieuwe categorie

Ben Bijnens, Country Director Coca-Cola Nederland: "We hebben er alle vertrouwen in dat we met Topo Chico Hard Seltzer een fantastisch product in handen hebben, in een dynamische nieuwe categorie. De hard seltzer is de afgelopen jaren exponentieel gegroeid in de VS en inmiddels begint deze categorie ook terrein te winnen in Europa. Met onze kracht en kennis van marketing denken we ook een succes te kunnen maken van Topo Chico Hard Seltzer in Nederland. De introductie markeert weer een mooie nieuwe stap in onze evolutie naar een ‘Total Beverage Company’ met een breed productportfolio."
 
Lees ook
Swinkels Family Brewers en The Seaweed Company maken hard seltzer

Swinkels Family Brewers en The Seaweed Company maken hard seltzer

Swinkels Family Brewers en The Seaweed Company, werken samen voor het nieuwe hard seltzer merk Spijked&. Spijked& is veganistisch en glutenvrij en verkrijgbaar in vier smaken: Lemon, Cherry, Wild Berries en Seaweed. De Seaweed variant is een integraal onderdeel van de positionering van het nieuwe merk.

Distilleerderij Hooghoudt brengt hard seltzer op de markt

Distilleerderij Hooghoudt brengt hard seltzer op de markt

Ook Hooghoudt springt in op de hard seltzer-trend. De jenever producent brengt onder het eigen merk een hard seltzer op de markt. Dit betekent dat de Nederlandse familiedistilleerderij voor het eerst in 132 jaar een nieuwe drankcategorie toevoegt aan hun productlijn.

Coca-Cola stapt over op flessen van gerecycled plastic

Coca-Cola stapt over op flessen van gerecycled plastic

Coca-Cola Nederland heeft aangekondigd dat ze volledig overstappen op flessen van 100 procent gerecycled plastic. De frisdrankgigant begint met de kleine flesjes en in 2021 volgen de grote flessen. Hiermee bespaart de Nederlandse afdeling van Coca-Cola ruim 10.000 ton nieuw plasticen vermindert de CO2-uitstoot met 21 procent.