Cocktailshakers George Cocktails & Food trakteren andere branches op cocktails

George Cocktails & Food

Foto: George Cocktails & Food 

Vanwege de huidige coronamaatregelen zijn de deuren van George Cocktails & Food tijdelijk gesloten. Omdat de horeca niet de enige sector is die het zwaar heeft, trekken de cocktailshakers van de Rotterdamse cocktailbar met een tuktuk door het land om "de helden uit verschillende industrieën in de watten te leggen." Dat laat de bar weten in een persbericht.

Door de coronacrisis kunnen talloze Nederlanders hun beroep niet op een normale manier uitoefenen. Daarnaast kunnen ze door de horecasluiting ook niet naar hun favoriete restaurant, kroeg of cocktailbar. Om hen een hart onder de riem te steken gaat George on tour. Bartenders Dyon Seedorf en Salvo Calvo trekken met hun tuktuk het land in en trakteren op cocktails. Van artiesten tot sporters en van modeontwerpers tot politici. 

Gepersonaliseerde cocktails

De helden uit verschillende industrieën krijgen een aantal scherpe en grappige horecagerelateerde vragen voorgeschoteld en worden beloond met een gepersonaliseerde cocktail. Zo krijgen de afdelingsassistentes van het Erasmus MC een alcoholvrije punch, verschillende 90’s acts worden verrast met fruitige kleurrijke cocktails uit die tijd en ontvangen artiesten en dj’s signature drinks. Alles wordt vastgelegd in videos.

Het Binnenhof

“We zouden ook op het Binnenhof cocktails willen shaken voor politici”, aldus Olivier van Hoey-Smith, eigenaar van The Party Group waar George Cocktails & Food onder valt. “Natuurlijk is het balen dat de horeca momenteel gesloten is, maar politici zouden het ook liever anders zien. Het maken van zulke beslissingen is voor niemand leuk. Ook zij kunnen bovendien niet uit eten en moeten hun favoriete kroeg missen”, zegt Olivier. George Cocktails & Food wil heel Nederland een hart onder de riem steken – ook de politiek. Maar natuurlijk wel op een passende manier: met cocktails.

Dossiers
Lees ook
Bierverkoop daalt door sluiting van horeca

Bierverkoop daalt door sluiting van horeca

Vanwege de coronamaatregelen moest de horeca halverwege de maand oktober de deuren sluiten. Dit had een groot effect op de verkoop van bier. De bierverkoop daalde in oktober met 26,7 procent. De afname in de horeca was 85,2 procent lager en de thuisconsumptie groeide met 0,7 procent.

Supermarkten moeten kleinere winkeliers helpen handhaven

Supermarkten moeten kleinere winkeliers helpen handhaven

Tijdens de corona-persconferentie van dinsdagavond zei premier Mark Rutte dat "supermarkten meer moeten doen om coronaregels te kunnen naleven." Directeur Marc Jansen van supermarktkoepel CBL reageert verbaasd.

De Kuyper introduceert Fizzy Favourites

De Kuyper introduceert Fizzy Favourites

In het jaar van het 325-jarig bestaan introduceert Koninklijke De Kuyper de Fizzy Favourites. Deze ready-to-drink cocktailmix met een laag alcoholpercentage is verkrijgbaar de smaken Fizzy Strawberry, Fizzy Passionfruit en Fizzy Watermelon.