Consument blijft ook na coronacrisis online boodschappen doen

Online shoppen

Beeld: Pixabay

Uit onderzoek van Nielsen blijkt dat een groot deel van de Nederlandse consumenten ook na de coronacrisis online boodschappen blijft doen. Consumenten kopen vooral dranken, verse producten en verpakt voedsel vaker online dan voor de uitbraak van het virus. Dat meldt RetailNews.

Onderzoeksbureau Nielsen onderzocht hoe de Nederlandse consument over de corona-uitbraak denkt. 26 procent van de ondervraagden verwacht dat de gevolgen van het coronavirus op de lange termijn blijven bestaan. Minder dan de helft denkt dat ze hun oude koopgedrag zullen hervatten als het virus is verdwenen en blijven online boodschappen doen. 

"In Nederland zijn er belangrijke veranderingen in de manier waarop de consument na COVID-19 wil gaan winkelen", zegt Sonja van den Berg, consumer insights leader Benelux, tegen RetailNews. Zo steeg de online verkoop van dranken met 7 procent, van verse producten met 5 procent en de verpakte voedingsmiddelen met 6 procent. “Deze cijfers vertegenwoordigen een grote versnelling voor een e-commerce markt voor boodschappen die al vóór COVID van start ging."

Bron: RetailNews

Lees ook
Column Ron Andes - Klare Taal 146

Column Ron Andes - Klare Taal 146

De coronacrisis heeft veel slachtoffers gemaakt. Op moment van schrijven staat hier de teller op 27.000 besmettingen, waarvan 2.900 het ziekbed niet overleefd hebben. Exacte cijfers zijn er niet, want aangezien er geen betrouwbare testmiddelen voorhanden zijn, is dit slechts gebaseerd op de officiële registraties.

Jimdo helpt kleine ondernemers met online corona steunpakket

Jimdo helpt kleine ondernemers met online corona steunpakket

Vanwege de coronacrisis stijgt de omzet van webshops. Dit betekent dat veel kleine en lokale winkeliers, zoals de bakker, slager en de visspecialist, een vertaalslag moeten maken naar online. Internetplatform Jimdo wil ondernemers hierbij helpen en stelt daarom een online coronasteunpakket beschikbaar. Hiermee kunnen winkeliers en zelfstandigen snel...

Bierexpert Fiona de Lange lanceert online proefplatform

Bierexpert Fiona de Lange lanceert online proefplatform

Bierexpert Fiona de Lange lanceert in samenwerking met Mitra drankenspeciaalzaken een online proefplatform. Bierliefhebbers kunnen iedere twee weken deelnemen aan een nieuwe online bierproeverij.