Consumenten hebben meer waardering voor het bierschap supermarkt

9 juli 2018

De waarde More than Drinks_Bierschap Supermarkt ring van consumenten voor het bierschap van alle Nederlandse supermarkten ligt hoger dan in 2017. Daarnaast vinden consumenten voor de zesde keer op rij Jan Linders de beste speciaalbier supermarkt, gevolgd door Emté en Albert Heijn. Dit blijkt uit het onderzoek ‘Categorie rapport totaal bier 2018’, uitgevoerd door onderzoeksbureau GfK in opdracht van bierbrouwer AB InBev.

AB InBev

Bierbrouwer AB InBev is bekend van merken als Leffe, Hertog Jan, Jupiler en Corona. De brouwer gebruikt de resultaten van het onderzoek om retailers te helpen om hun bierschap verder te verbeteren. Voor het onderzoek vroeg GfK 10.000 huishoudens op 20 punten naar hun waardering van het bierschap van de supermarkt waar ze het vaakst bier kopen.

Bierschap supermarkt

Pim de Beer (Category Manager bij AB InBev) stelt: “Het onderzoek laat zien dat consumenten vooral belang hechten aan voldoende voorraad in het schap, met name tijdens aanbiedingen. Ook het gemakkelijk kunnen vinden van bieren is voor consumenten een belangrijke factor. Investeren door supermarkten in zowel optimale voorraad van het schap als gemakkelijke vindbaarheid leidt daarmee direct tot hogere klanttevredenheid.”

Speciaalbier

Volgens De Beer kunnen supermarkten nog meer profiteren van de groei in met name speciaalbier: "Vorig jaar groeide de speciaalbiermarkt met 13 procent en we verwachten dat het segment blijft groeien. De bierschappen van supermarkten worden steeds beter, maar er is nog voldoende ruimte voor verbetering, met name als het gaat om voldoende voorraad in het schap. Waar mogelijk helpt AB InBev supermarkten daarbij. Sinds kort gebruiken we bijvoorbeeld innovatieve technologie om retailers te helpen hun schap te optimaliseren, voor nog tevredener klanten."

Altijd op de hoogte blijven?