Coravin lanceert nieuwe modellen wijnconserveringssysteem

Coravin wijnconserveringssysteem

Foto: Coravin

Coravin, producent van wijnconserveringssystemen, introduceert drie nieuwe modellen: Model Three, Model Five en Model Six. Elk model bevat de SmartClamps-technologie, waardoor de wijn kan worden geschonken zonder de kurk te verwijderen.

De technologie van het wijnconserveringssyteem van Coravin beschermt tegen oxidatie, zodat wijn in elke hoeveelheid kan worden geschonken zonder de fles open te trekken. De apparaten werken door een naald door de kurk te drukken en de fles onder druk te brengen met argongas. De kurk sluit de fles op natuurlijke wijze opnieuw af, zodat er nog maanden of zelfs jaren van de wijn genoten kan worden.

De niewe modellen - Model Three, Model Five en Model Six - zijn uitgerust met SmartClamps. Tot nu toe gebruikte Coravin deze technologie alleen voor het meest premium product, Model Eleven. De technologie zorgt volgens de makers voor minimale wrijving en garandeert gemak bij het inschenken. Door de easy-on SmartClamps over de hals van de fles te plaatsen en het handvat in één vloeiende beweging stevig naar beneden te drukken, kunnen consumenten direct van de wijn genieten.

De producten zijn voorzien van een handvatontwerp met goede greep om de controle tijdens het schenken te maximaliseren. Bij elk systeem wordt een schroefdop accessoire meegeleverd voor wijnen met een schroefdop. Deze accessoire beschermt wijnen zo'n drie maanden.

 

Dossiers
Lees ook
Door coronacrisis veel minder vraag naar Europese wijn

Door coronacrisis veel minder vraag naar Europese wijn

De coronacrisis raakt de Europese wijnproducenten hard. Sinds de uitbraak van het virus is er veel minder vraag naar wijn. In de belangrijkste wijnlanden Frankrijk, Spanje en Italië liggen volgens schattingen meer dan een miljard flessen wijn te 'verpieteren'.

Hond als wijnbezorger

Hond als wijnbezorger

Het coronavirus verspreidt zich ook in de Verenigde Staten in een snel tempo. Ook hier draait het om afstand houden. Veel bedrijven nemen maatregelen en gaan over op contactloze bezorging. De Stone House Urban Winery in Maryland neemt 'social distancing' serieus en zet daarom hun hond Soda Pup in voor bezorging.

Drankenbranche voelt de effecten van de coronacrisis

Drankenbranche voelt de effecten van de coronacrisis

De coronacrisis treft alle sectoren in de maatschappij, ook de drankenbranche. Het sluiten van de horeca betekent het verlies van een grote afzetmarkt en dat merken de bedrijven in de omzet. Niet alleen de drankproducenten, maar ook slijters.