Diageo lanceert business of bars

9 februari 2015

Diageo helpt horeca-ondernemers om kwaliteit en service te verhogen met zijn Business of Bars-programma

Diageo-BarAcademyAmsterdam, 19 januari 2015 – Diageo lanceert business of bars, een programma om horecamanagers en –eigenaars te helpen de kwaliteit en service in hun bar te verhogen. Tijdens veschillende modules verspreid over een jaar krijgen de ondernemers praktische tools en tips om de klanttevredenheid te verbeteren en hun omzet en winst te maximaliseren.

Gedurende acht modules wil Diageo horeca-ondernemers en -managers kennis bijbrengen om hen te helpen hun omzet te verhogen en hun klanttevredenheid te verbeteren. De topics die aan bod komen zijn onder andere snelheid en efficiëntie om winst en omzet tijdens de piekuren te verhogen, het selecteren van de juiste dranken die afgestemd zijn op het publiek en het optimaliseren van de stock. De ondernemers worden door Diageo uitgenodigd op een speciaal ingerichte locatie waarin praktijklokalen met acht barstations en theorielokalen aanwezig zijn. Na de training volgt ook het opleiden van het personeel opdat alle neuzen in dezelfde richting staan en er zo een beter resultaat kan geboekt worden. Momenteel schreven al 60 horecazaken (120 ondernemers) zich in voor de training. Dirk Van Ham, Country Director Diageo Benelux: “Tot nu toe hebben we met Bar Academy gefocust op het trainen van bartenders. 2015 zal het jaar van de horeca worden. Diageo zal zich nog meer focussen op “Getting the basics right” door bareigenaren en barmanagers te begeleiden. Ons doel is om meer en betere ervaringen te creëren zodat consumenten blijven terugkomen en kiezen voor onze categorie. Consumenten hebben vandaag hogere verwachtingen op het gebied van kwaliteit. 85 procent van de klanten blijft bij het eerste drankje indien dit perfect wordt geserveerd. Bovendien is één op de drie consumenten bereid meer te betalen voor uitmuntende kwaliteit.

 

Diageo-BarAcademy Copyright - Diageo Bar Academy

 
  • Tijdens de modules krijgen de deelnemers onder andere antwoorden op volgende vragen:
  • “Hoe kan ik constant hoge kwaliteit en service bieden aan mijn gasten?”
  • “Hoe realiseer ik meer gasttevredenheid?”
  • “Hoe kan ik dit meten om te weten wat ik moet verbeteren?”
  • “Hoe kan ik mijn marge omhoog brengen tijdens piekuren?”
  • “Hoe kan ik de efficiëntie in mijn zaak verbeteren?”
  • “Hoe kan ik mijn barpersoneel enthousiasmeren?“
  • Fjalar Goud, ex World Class winnaar en eigenaar van een consultancybedrijf voor horeca: “Tijdens Bar Academy hebben we een heleboel bartenders getraind en hebben we geluisterd naar de uitdagingen die niet alleen bartenders, maar ook bareigenaars hebben vandaag de dag. Hieruit bleek dat vooral de kwaliteit van de drankjes en de service omhoog moeten, want gasten hebben hoge verwachtingen. Consumenten reizen namelijk de wereld rond en leren uit deze ervaringen. Het is belangrijk om klanten een totaalpakket aan te bieden en hen omver te blazen van ontvangst tot het verlaten van de bar.

Naast de Business of Bars modules, die bedoeld zijn voor het management en de ondernemer, wordt ook nog eens al het barpersoneel getraind tijdens vier modules. Daarnaast worden de zaken van de deelnemers bezocht door een consultant en worden er ‘mystery checks’ gedaan. Dit komt neer op meer dan 50 uur training/begeleiding die wordt verspreid over een jaar voor elke outlet. Op deze manier worden via een intensieve samenwerking alle fundamentele stappen in een horecazaak onder de loep genomen. Deze manier van training en partnerschap tussen de ondernemer en Diageo is uniek in de wereld.

Altijd op de hoogte blijven?