Distilleerderij Hooghoudt brengt hard seltzer op de markt

18 september 2020

Ook Hooghoudt springt in op de hard seltzer-trend. De jeneverproducent brengt onder het eigen merk een hard seltzer op de markt. Dit betekent dat de Nederlandse familiedistilleerderij voor het eerst in 132 jaar een nieuwe drankcategorie toevoegt aan hun productlijn.

De hard seltzer-trend is overgekomen uit de Verenigde Staten. Hier werd het drankje in korte tijd erg populair. Seltzer betekent water met prik, waarbij in een hard seltzer alcohol is toegevoegd. Het drankje wordt gedronken als een alternatief voor bier of mixdrankjes omdat het minder calorieën bevat. 

Hard seltzers van Hooghoudt

Hard seltzers worden meestal op basis van eenvoudige gefermenteerde maïs of rijst gemaakt. Hooghoudt maakt de hard seltzers met hoogwaardige koper gestookte Holland Gin, gecombineerd de smaak van gedistilleerd fruit en botanicals. Het uitgangspunt was de smaak van de Nederlandse consument, die volgens Hooghoudt anders is dan bijvoorbeeld die in de Verenigde Staten. Het resultaat is een fris en toegankelijk drankje in drie smaken: Strawberry & Basil, Mango & Chili en Watermelon & Mint.

Arno Donkersloot, algemeen directeur Hooghoudt: “Dankzij millennials is het marktaandeel van hard seltzers in de Verenigde Staten met een sneltreinvaart gegroeid. Consumenten zijn zich meer bewust en houden zich meer bezig met wat ze eten en drinken. Drankjes met natuurlijke ingrediënten en die laag in calorieën zijn, zijn zeer in trek. De hard seltzers van Hooghoudt zijn speciaal ontwikkeld met dit in het achterhoofd zonder compromis op de smaak te doen.”

 

 

Altijd op de hoogte blijven?