Drankenbranche in de media -week 20

20 mei 2022 Redactie BeverageNL
Foto: Unsplash

Dreigend tekort aan bierflesjes in Duitsland, Alcoholvrije pop-up slijterij en controversiële wijn van 30.000 euro. Wat kwam er deze week over drankenbranche voorbij in andere media?

Krapte arbeidsmarkt
Deze week was er veel nieuws over de krapte op de arbeidsmarkt. Er is een overvloed aan vacatures, terwijl er te weinig werknemers zijn melden onder andere NOSRTL NieuwsNRC en AD. Op de website van het Centraal Bureau voor de Statistiek staan alle cijfers.

Beste Wijn Restaurant van Nederland 
Restaurant Zarzo is verkozen tot Beste Wijn Restaurant van Nederland meldt het Brabants Dagblad. “We strijden als wijnrestaurant er al jaren voor om steeds beter te worden. Het is fijn als je dan voor de derde keer nog steeds in the picture bent, ook na die coronajaren.”

Wel of geen regen
“Regen kan voor de ene Groningse wijnboer niet snel genoeg vallen, terwijl de ander de droogte wel prima vindt”, kopt het Dagblad van het Noorden. Aan het woord komen wijnboeren Henk van Meekeren en Elma Middel.

Tekort aan bierflesjes
Duitse bierbrouwers maken zich zorgen over het tekort aan bierflesjes. Volgens Transport online heeft het tekort te maken met de hard gestegen kosten voor het energieverbruik bij het produceren van flesjes.

 

Geen nieuws meer missen van More than Drinks? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief en ontvang elke twee weken het laatste nieuws in je mail.

Inschrijven nieuwsbrief

Boomkweker brouwt prijswinnend bier
Boomkweker Paul Weymeersch uit Wetteren in België begon twee jaar geleden met het brouwen van bier als eerbetoon aan zijn grootvader die bierhandelaar was. Nu viel zijn tripel in de prijzen bij een prestigieuze wedstrijd. “Ik was ontroerd als een klein kind”, vertelt hij aan het Nieuwsblad.

Alcoholvrije pop-up slijterij
Het Parool spreekt Ben Branson, die de alcoholvrije pop-upslijterij Droog in Amsterdam-West opent. “Een leuke samenwerking tussen mijn merk Seedlip en Butcha van onder anderen Samuel Levie. In de VS en Australië zijn al een aantal non-alcoholische slijterijen, maar dit is de eerste in Amsterdam, geloof ik.”

Wijnvoordeel
Marketing Tribune laat Thomas Luberti van Wijnvoordeel reageren op een aantal steekwoorden zoals wijn, advies en blunders. “Als je meer dan 7 van de 10 dingen goed doet, neem je te weinig risico.”

Opgroeien achter een vat Bordeaux
Breda Vandaag gaat wekelijks met een Bredase ondernemer om de keukentafel. Deze week is dat Hans Vos van Wijnhuis Oktober. “Eigenlijk ben ik opgegroeid achter een vat Bordeaux. En als je mijn postuur ziet lijkt het wel een beetje of ik er net als de stripfiguur Obelix in gevallen ben.”

Controversiële wijn van 30.000 euro
Loïc Pasquet lanceerde onlangs de derde jaargang van zijn ‘duurste jonge wijn ter wereld’, wijn van 30.000 euro kost één fles. Volgens De Tijd kan “Pasquet daarbij rekenen op enthousiaste fans, zoals Albert II van Monaco, maar ook op een leger tegenstanders, die er zelfs niet mee inzitten om zijn wijnstokken te vernietigen.”

 

Altijd op de hoogte blijven?