Europese afdeling Adult Non-Alcoholic Beverage Association (ANBA)

13 juni 2022 Redactie BeverageNL

De Amerikaanse Adult Non-Alcoholic Beverage Association (ANBA) heeft nu ook een Europese afdeling. ANBA heeft een bestuur van professionals uit de drankenindustrie en wil alcoholvrije drankmerken in Europa verenigen.

De voorkeur van de consument gaat steeds vaker uit naar alcoholvrije alternatieven. Daarom werd in Noord Amerika de eerste afdeling van ANBA opgericht. Deze heeft volgens de organisatie bijgedragen aan de groei van alcoholvrij bier, wijn, gedistilleerd en kant-en-klare cocktails. Ook krijgt de consument dankzij ANBA steeds meer keuze uit alcoholvrije dranken. Nu is er een tweede afdeling in Europa om ook hier de groei te ondersteunen die de drankenindustrie doormaakt.

Adult Non-Alcoholic Beverage Association (ANBA)

ANBA is opgericht om het gebrek aan universele regelgeving aan te pakken, de richtlijnen voor internationale handel en marktexpansie te verstrekken, en een centrale entiteit voor de belangrijkste belanghebbenden (consumenten, detailhandelaren, leveranciers en complementaire industrieën) te bieden.

De oprichtende bestuursleden van ANBA UK/EU zijn onder meer vertegenwoordigers van Lyre's Spirits Co, Thomson, Scott Noughty, Savyll, lsh Spirits, Drop Bear Beers, Mocktails, Lucky Saint, Big Drop Brewing, en Mindful Brands.

Groeiend marktaandeel

"Oprichters van niet-alcoholische dranken erkennen dat ze samen sterker staan. Nu het marktaandeel sneller groeit dan de regelgeving, heeft de nieuwe ANBA UK/EU een belangrijke taak om ervoor te zorgen dat regelgevingslandschappen eerlijk blijven en consumenten vertrouwen krijgen in de kwaliteit van de producten," zegt Mark Livings, voorzitter van het ANBA-bestuur en medeoprichter van Lyre's Sprits Co. "Met een verenigde stem via ANBA, zullen we meer relevantie, acceptatie en duurzame groei brengen voor ons snel ontwikkelende deel van de wereldwijde drankenindustrie."

Europese afdeling

De Europese afdeling van ANBA werkt samen met de Noord-Amerikaanse afdeling, dit zorgt voor een nieuwe mindset in de alcoholvrije sector dat impact heeft op wat en hoe mensen over de hele wereld drinken.

ANBA zal dit bereiken door:

  • Het opleiden en betrekken van alle belanghebbenden om de groei van de industrie te versnellen;
  • Het creëren van industrie- en regelgevingsnormen voor de industrie;
  • Het ontwikkelen van strategieën voor pleitbezorging, beleid en overheidszaken die haar leden beschermen en ondersteunen;
  • Het bieden van de nieuwste inzichten en trends in de industrie;
  • Het benutten van collectieve koopkracht voor ledenkortingen op zakelijke hulpmiddelen en diensten;
  • Het bieden van professionele ontwikkeling, netwerken en zakelijke ondersteuning aan leden.

Amanda Thomson, CEO en oprichter Thomson & Scott: “De timing van ANBA's lancering is perfect. Tot op heden hebben de alcoholvrije producenten die steeds relevanter worden in de wereldwijde drankenmarkt geen stem gehad. In plaats daarvan hebben de grote alcoholproducenten voor ons gesproken. Dit platform geeft ons de broodnodige kans om onze vlag in het zand te steken over de kwesties die er toe doen. Het is een ‘gamechanger!"

Non-alcoholische drankmerken

ANBA wordt gevormd door ondernemers en leidende merken in verschillende segmenten van de volwassen non-alcoholische dranken, waaronder bier, wijn, sterke drank, kant-en-klare cocktails, mixers en nog veel meer. Dit is een groep van vernieuwers en vooruitstrevende denkers die de categorie stimuleren om uit te breiden.

In de Verenigde Staten vertegenwoordigt de vereniging namen als Athletic Brewing Co, CERIA Brewing, Grüvi, H2OPS Sparkling Hop Water, Hella Cocktail Co, Partake Brewing, Ritual Zero Proof, Spiritless, Starla Wines, Töst, WellBeing Brewing Co, en meer dan 60 andere non-alcoholische drankmerken voor volwassenen. 

 

Geen nieuws meer missen van More than Drinks? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief en ontvang elke twee weken het laatste nieuws in je mail.

Inschrijven nieuwsbrief

Altijd op de hoogte blijven?