François in Albon Managing Director Benelux & Nordics Bacardi

Francois in Albion_foto Bacardi

Foto: Bacardi

Bacardi heeft een nieuwe Managing Director voor het cluster Benelux & Nordics gevonden in de persoon van François in Albon. Sinds de start van de coronacrisis in West-Europa, speelde François een sleutelrol bij het coördineren van de inspanningen van het bedrijf om ervoor te zorgen dat Bacardi en zijn partners in de horecagemeenschap deze crisis goed doorkomen.

François werkt sinds in 2016 bij Bacardi en bekleedde de afgelopen drie jaar de functie van VP Customer Marketing voor Europa en werd eerder dit jaar ook verantwoordelijk voor Australië en Nieuw-Zeeland. In deze functie heeft hij bijgedragen aan het veranderen van de manier waarop Bacardi samenwerkt met klanten in heel Europa. Hij deed dit door de relaties te versterken en de performance te verbeteren. Met zijn brede visie heeft François ook bijgedragen aan het succes van het lanceren van de innovatieve nieuwe producten van het bedrijf, de grootschalige samenwerkingsverbanden met muziekfestivals en Shake Your Future, een door Bacardi geïntroduceerd programma om jonge, werkloze mensen met een opleiding tot barman of barvrouw een nieuwe start te geven.

Voordat hij zich aansloot bij Bacardi, ontwikkelde François zijn commerciële vaardigheden gedurende een 14‑jarige carrière bij SC Johnson. Tijdens zijn laatste twee jaar bij het bedrijf, dat zich specialiseert in huishoudelijke producten, was hij Country Manager voor België en Luxemburg.

Coronacrisis

Binnen enkele dagen na de lockdown lanceerde Bacardi zijn #RaiseYourSpirits-initiatief om de cafés door de coronacrisis heen te helpen. François: “Op dit moment is mijn prioriteit het ondersteunen van eigenaren en werknemers in de horeca om hen weer op de been te krijgen. We doen alles wat we kunnen om praktische en tijdige ondersteuning te bieden: van ons 'Back to the Bar'-programma om deze zomer het cafébezoek te stimuleren, tot ons nieuwe online portal 'Bring the Bar Home' om hen te ondersteunen in de bloeiende trend van het thuisbezorgen en afhalen van cocktails.”

Daarnaast wil Francois de zichtbaarheid van Bacardi's assortiment cocktails in een blikje, zoals Bombay Sapphire & Tonic en Bacardi & Cola Zero, vergroten. En hij wil de nieuwe introducties zoals Bacardi Spiced onder de aandacht brengen. 

Dossiers
Lees ook
Bierverkoop in 2020 daalde met 14 procent

Bierverkoop in 2020 daalde met 14 procent

Het coronavirus en de daarbij horende maatregelen hebben een groot effect gehad op de bierverkoop in 2020. Deze daalde met 14 procent ten opzichte van 2019. In de horeca en evenementensector daalde verkopen met 58 procent. Nederlandse Brouwers spreekt van een rampjaar.

Coronacrisis raakt brouwerijen

Coronacrisis raakt brouwerijen

Sinds de start van de coronacrisis zien Nederlandse brouwerijen de omzet dalen. Zo ook in november. De bierverkoop was met 25,8 procent een stuk lager dan in november vorig jaar. De thuisconsumptie nam met 7,5 procent toe, maar de horeca nam met 92 procent af. Vereniging Nederlandse Brouwers maakt zich grote zorgen.

Bacardi introduceert limited edition Vinyl Console

Bacardi introduceert limited edition Vinyl Console

Het bekende rummerk Bacardi lanceert een limited edition Vinyl Console. Deze cocktail- en muziekmixbar is gemaakt van originele rumvaten van de Bacardi distilleerderij in Puerto Rico.