GelreDome kiest voor Bud

bud gelredome

Bij het GelreDome komt tegenwoordig Bud uit de biertaps. AB InBev bracht het bekende Amerikaanse biermerk zomer 2019 op de Nederlandse markt. Naast Bud zijn er ook speciaalbieren van AB InBev verkrijgbaar bij het Arnhemse evenementencomplex en voetbalstadion van Vitesse. 

Bierbrouwerij AB InBev is sinds 2018 partner van GelreDome. Deze samenwerking wordt nu met vijf jaar verlengd. Het biermerk Bud richt zich op consumenten tussen 18 en 34 jaar op ‘high energy occasions’. De samenwerking met het GelroDome concentreert zich op verduurzaming en een podium bieden aan talent.

Hèrald van de Bunt, directeur van GelreDome: "Bud is niet alleen het merk dat zich focust op een voor ons zeer relevante doelgroep, de duidelijke keuze voor muziek als platform sluit naadloos aan bij GelreDome als venue."

Dossiers
Lees ook
Verantwoord alcohol schenken: Grolsch wil alles met niks

Verantwoord alcohol schenken: Grolsch wil alles met niks

Koninklijke Grolsch gaat sport- en studentenverenigingen én evenementen helpen om een gezonder alcoholbeleid te voeren, laat de bierbrouwer weten in een persbericht. Grolsch biedt vrijwilligers die bardiensten draaien in bijvoorbeeld verenigingsgebouwen of tijdens evenementen, een training aan met theorie en praktische rollenspellen.

AB InBev overweegt verkoop blikkenonderdeel en bottelarij

AB InBev overweegt verkoop blikkenonderdeel en bottelarij

Een van de grootste brouwerijketens ter wereld, AB InBev, overweegt zijn Amerikaanse blikkenonderdeel en bottelarij gedeeltelijk te verkopen, meldt persbureau Reuters. De verkoop moet bijdragen aan het terugdringen van de enorme schuld die de biergigant op dit moment nog uit heeft staan.

Amerikaanse jongeren drinken liever seltzer dan bier

Amerikaanse jongeren drinken liever seltzer dan bier

Zomer 2019 kozen veel Amerikaanse jongeren voor (spiked) seltzer, een caloriearm alcohol-alternatief voor bier. In de Verenigde Staten nam de vraag naar bier af, terwijl de verkoop van seltzer verdriedubbelde. Slaat deze trend ook over naar Nederland?