Grolsch blikt terug op 400 jaar vakmanschap

8 juli 2015

Brouwer introduceert speciale design jubileumblikken

Karakter tonen en vol overtuiging vasthouden aan je ideeën – een stellige eigenschap van de heren die een cruciale rol hebben in de geschiedenis van Grolsch: Theo de Groen, Peter Kuijper en Gerard Brummer. Zo weigerde reclameman Gerard Brummer de ‘Vakmanschap is Meesterschap’ tv-commercial te veranderen. Deze werd vervolgens één van de langstlopende en meest succesvolle tv-commercials uit de Nederlandse geschiedenis. Als ode aan Gerard Brummer, en ter ere van 400 jaar karakter, introduceert Grolsch drie bijzondere jubileumblikken die met hun design verwijzen naar de tijd van Gerard Brummer. Deze introductie maakt deel uit van een reeks van speciale jubileumproducten die Grolsch dit jaar uitbrengt.

Grolsch-Jubileumblikken-300x212 Bijzonder design in beperkte oplage

De ontwerpen van de jubileumblikken zijn gebaseerd op designs uit het verleden van Grolsch. Zo komen logo’s, lettertypen en kleuren terug die in het verleden zijn gebruikt voor bijvoorbeeld verpakkingen, glaswerk en reclames. De nieuwe jubileumblikken met een inhoud van 0.5l zijn, in een gelimiteerde oplage en zolang de voorraad strekt, verkrijgbaar bij supermarkten en slijterijen met een verkoopadviesprijs van € 1,09 per stuk.

Jubileumverpakkingen

Ter ere van 400 jaar Grolsch introduceert de brouwer gedurende het hele jubileumjaar verschillende  jubileumproducten. Naast deze jubileumblikken lanceerde Grolsch eerder dit jaar een jubileumverpakking met drie beugelflessen en een bijzonder Burgemeesterglas, en een 1,5l jubileumbeugel. Ook in het najaar volgen nog Grolsch 400 jaar productintroducties.

Altijd op de hoogte blijven?