Grolsch presenteert nieuw speciaalbier Geloof

2 augustus 2021 Redactie BeverageNL

Om Nederlanders een hart onder de riem te steken tijdens de coronapandemie komt bierbrouwer Grolsch met een vierdelige reeks speciaalbieren. Mei 2021 verscheen Hoop. Nu komt de brouwer met Geloof en later in 2021 volgen Liefde en Geluk.

Volgens onderzoek van Grolsch zag in april 2021 64 procent van de Nederlanders de toekomst nog rooskleurig tegemoet. Momenteel gelooft nog 34 procent een toekomst zonder Corona. Daarom komt de bierbrouwer de vierdelige serie speciaalbieren: Hoop, Geloof, Liefde en Geluk. "Een klavertje vier van thema’s die er samen voor zorgen dat Nederland positief gestemd vooruit kijkt", aldus de brouwer.

Geloof 

Het tweede speciaalbier in de reeks is het nieuwe zomerbier Geloof. Grolsch Geloof (6.0%) is een Weizen gebrouwen met Nelson Sauvin, een hop met bijzondere eigenschappen die volgens Grolsch helemaal bij de zomer passen. Deze hopsoort komt uit Nieuw-Zeeland en heeft fruitige tonen van kiwi en witte wijn. Het bier is volledig uitvergist wardoor het een frisse, droge afdronk heeft. Het bier heeft een lichtblonde kleur, die volgens de brouwers doet denken aan de zomerzon.  

Met het thema Geloof in de basis gaf Grolsch meesterbrouwer Marc Janssen een persoonlijke invulling aan de nieuwe zomer Weizen. “Het zijn geen gemakkelijke tijden geweest en nog steeds hebben we te kampen met tegenslagen. Juist daarom is het belangrijk om geloof te hebben, een rotsvast vertrouwen in de toekomst. Dit bier staat voor mij symbool voor betere tijden.” Op donderdag 5 augustus om 17.30 gaat de meesterbrouwer live op Instagram om vragen over het bier te beantwoorden.

Mei 2021 verscheen het eerste bier uit de reeks de lente IPA Hoop. De andere twee spediaalbieren Liefde en Geluk volgen later in 2021

Grolsch

De geschiedenis van Koninklijke Grolsch N.V. gaat terug tot het jaar 1615. Hiermee is de brouwerij een van de oudste brouwerijen van Nederland. Grolsch is actief op zowel de Nederlandse- als een groot aantal internationale drankenmarkten. In het portfolio zitten verschillende merken en bierstijlen, zoals Grolsch Premium Pilsner, Grolsch 0.0%, de Grolsch speciaalbieren, Grolsch Radler, De Klok, Kornuit, Peroni, Meantime, Asahi Super Dry en Grimbergen. Sinds 11 oktober 2016 is Koninklijke Grolsch een dochteronderneming van Asahi Group Holdings, een internationaal opererende Japanse onderneming met een portfolio bestaande uit bier, sterke dranken, frisdranken en voeding.

 

Altijd op de hoogte blijven?