Grolsch start Proef Karakter campagne

18 februari 2020

Grosch is gestart met de Proef Karakter campagne. Met deze campagne brengt de bierbrouwer de speciaalbieren onder de aandacht. Elke drie maanden verschijnt een nieuwe reclamefilm die kenmerkend voor het seizoen met een bijpassend bier. In de eerste commercial staat de winterse Grolsch Kruidige Tripel centraal.

Speciaalbieren worden steeds populairder in Nederland. De afgelopen jaren nam de consumptie van deze bieren dan ook toe. Volgens Grolsch koppelen veel Nederlanders niet alleen de klassieke seizoensbieren aan een specifiek jaargetijde. Speciaalbierconsumptie kent duidelijke seizoensinvloeden, zo worden in de lente en de zomer vaak lichtere bieren gedronken, zoals IPA en Weizen. In de herfst en de winter zijn donkere en zwaardere bieren populairder. Met de nieuwe campagne speelt Grolsch hier op in. 

Speciaalbieren van Grolsch

Het afgelopen jaar introduceerde de brouwer vier speciaalbieren: Blonde Saison, Klassieke Blond, Volle Dubbel en het alcoholvrije speciaalbier: Weizen 0.0%. Hiermee bestaat het speciaalbierenportfolio van de brouwer uit twaalf bieren. Binnenkort komt daar het dertiende speciaalbier Grolsch Frisbittere IPA bij. 

In de wintercampagne staat Kruidige Tripel centraal, het voorjaar is voor Frisse Lentebok, in de zomer wordt Puur Weizen in het zonnetje gezet en de herfst staat in het teken van Rijke Herfstbok. 

Altijd op de hoogte blijven?