Heineken verhoogt bierprijs voor horeca met 5,8%

heineken-bier-flesjes

Per 1 augustus verhoogt Heineken de bierprijs. De horeca betaalt dan gemiddeld 5,8% meer voor de inkoop. Ook in de supermarkt stijgen de prijzen van het bier en andere dranken van Heineken.

De reden van de prijsverhoging is de oorlog in Oekraïne, die de prijsstijgingen van grondstoffen veroorzaakt. “Prijzen voor personeel, energie, grondstoffen en materialen zoals glas, vilt en installaties schieten omhoog met soms wel tientallen procenten”, zegt Pieter Vissers, horecadirecteur van Heineken Nederland in een brief. “Dit hebben we niet zelf in de hand, maar we bekijken voortdurend wat we zelf kunnen doen.”

Heineken ontkomt er hierdoor niet meer aan om de kostenstijgingen ook door te rekenen aan de ondernemer en consument. Vissers: “Veel ondernemers hebben een hoge belastingschuld vanwege de coronacrisis. Heineken zet zich in om met de overheid te overleggen om de terugbetalingstermijn van deze belastingschuld te verlengen.”

Bron: Telegraaf

 

Dossiers
Lees ook
Nieuw B2B-kennisplatform DIAGEO-One

Nieuw B2B-kennisplatform DIAGEO-One

iageo introduceert DIAGEO One, een B2B-ondersteuningsplatform dat Diageo-afnemers en eigenaren van Diageo-verkooppunten grote voordelen biedt. Op één digitaal punt kunnen eigenaren van slijterijen en horeca nu 24 uur per dag terecht.

Drankenbranche in de media – week 16

Drankenbranche in de media – week 16

Beste wijn van Argentinië heeft Nederlands tintje, Heineken gaat prijzen verhogen en 's werelds beste mede komt uit Leek. Wat kwam er deze week over de drankenbranche voorbij in de media?

Heineken trekt zich terug uit Rusland

Heineken trekt zich terug uit Rusland

Heineken trekt zich volledig terug uit Rusland. “We zijn geschokt en diep bedroefd over de verloop en intensivering van de oorlog in de Oekraïne”, staat te lezen in een verklaring op de website van de bierbrouwer.