Hooghoudt lanceert non-alcoholische spirit Zero Zero 24

Hooghoudt zero Zero 24

Hooghoudt brengt haar eerste non-alcoholische spirit, Zero Zero 24, op de markt . Het is een kruidendistillaat op basis van jeneverbes, lavendel en vlierbloesem. De alcoholvrije drank wordt geserveerd met tonic of bruiswater.

De afgelopen jaren zijn non-alcoholische cocktails steeds populairder geworden. Hooghoudt wil hier op inspringen met Zero Zero 24. "Ook niet-drinkers verdienen de volledige ervaring als ze uitgaan", stelt Lennart Deddens, voormalig Beste Bartender van Nederland, tegenwoordig eigenaar van The Stockroom. "De tijd dat de BOB er een beetje bijhangt met een spa-rood is voorbij en mensen die om gezondheidsredenen niet drinken, willen ook cocktails met diepgang. Zero Zero 24 biedt dat - het heeft echt alles behalve de alcohol en de calorieën.’

De drank is volgens Hooghoudt een ode aan Rijke Jenever No. 24, die is ontworpen is door de tweede generatie Hooghoudt. Bert Hooghoudt, de vierde generatie aan het roer van het familiebedrijf, zegt: “Het meest dierbare aan dit bedrijf is dat we innoveren op basis van het verleden. Het is heel bijzonder dat we iets geheel nieuws creëren op basis van het recept dat mijn opa Ludolf Wietse Hooghoudt in de vorige eeuw maakte. Dat maakt Hooghoudt naar mijn idee zo bijzonder en is de reden waarom we nog steeds nieuwe klanten aanspreken.”

De lancering van Zero Zero 24 volgt kort na de onthulling van de nieuwe identiteit en de lancering van RAW Genever en Aged Genever 5 years. Alle recente aankondigingen reflecteren de aangescherpte focus op de moderne consument en markeren de komst van het aankomende jenevertijdperk.

 

                                              

 

 

 

 

Dossiers
Lees ook
Meer deelnemers voor Dry January

Meer deelnemers voor Dry January

Het nieuwe jaar is begonnen. Dit betekent ook de start van Dry January, een maand lang niet drinken. De populariteit hiervan neemt toe. Dit jaar schreven 32.000 mensen zich in voor de IkPas-actie. Dat zijn er volgens de NOS 9000 meer dan in 2019.

Alcoholvrij steeds meer in schappen van de slijterij

Alcoholvrij steeds meer in schappen van de slijterij

Sinds de opmars van 0%-bier tien jaar geleden, zijn ook alcoholvrije gedestilleerde dranken en wijn in de schappen van de slijterij te vinden. De smaak is steeds beter en de consument is er klaar voor. ABN Amro verwacht dat het aantal nieuwe introducties van alcoholvrije wijn en 0%-gedestilleerd gestaag toeneemt.

O-I ontwikkelt twee nieuwe flessen voor distilleerderij Wynand-Fockink

O-I ontwikkelt twee nieuwe flessen voor distilleerderij Wynand-Fockink

Owens-Illinois, Inc. ( O-I), een Amerikaanse producent van glasverpakkingen, ontwikkelde twee nieuwe 70cl flessen voor distilleerderij Wynand-Fockink in Amsterdam: een jeneverfles en een likeurfles.