Hooghoudt lanceert webwinkel

Hooghoudt webshop

Foto: Hooghoudt

Familiedistilleerderij Hooghoudt gaat rechtstreeks aan de klant leveren. Het bedrijf lanceert een eigen webwinkel. Met deze direct-to-consumer strategie wil Hooghoudt inspelen op de hedendaagse (digitale) behoefte van de consument . 

De populariteit van online shoppen is het afgelopen decennium gegroeid. De drankindustrie bleef achter vanwege de strenge regels. Nu postbezorgbedrijven leeftijdschecks aanbieden is de online verkoop van alcohol mogelijk. Dit houdt in dat met de lancering van het e-commerce platform Hooghoudt een extra distributiekanaal heeft kunnen toevoegen naast het reguliere horeca- en slijterijkanaal. 

Niels Grootenboer, marketing directeur Hooghoudt, zegt: “Via onze webwinkel nemen wij een stap om sneller te kunnen vernieuwen, experimenteren en samen met een groep trouwe slijters onze consumenten te inspireren. We staan al meer dan 130 jaar in nauw contact met de consument maar we blijven nieuwe manieren zoeken om die relatie een extra dimensie te geven. Het e-commerce platform maakt dat wij nog beter de veelzijdigheid van jenever laten zien en onze moderne ambacht met iedereen overal delen”.

“Naast onze ambitieuze groeiplannen in Nederland willen we ook internationaal uitbouwen. Dankzij ons e-commerce kanaal kunnen wij nu in een klap ons non-alcoholische Zero Zero 24 wereldwijd aanbieden”, aldus Arno Donkersloot, algemeen directeur Hooghoudt. “De moderne consument wil graag de mogelijkheid hebben om online te bestellen, het werd tijd dat de gevestigde jenevermerken daarop ging inspelen.”

De webwinkel gaat naast Hooghoudt RAW Genever, Hooghoudt Aged Genever 5 years, Hooghoudt Sweet Spiced Genever en Hooghoudt Zero Zero 24 ook speciale edities en exclusieve batches aanbieden. De alcoholische varianten zijn alleen binnen Nederland te koop, de non-alcoholische spirit Hooghoudt Zero Zero 24 zijn binnenkort wereldwijd verkrijgbaar.

***Update 3/3 17:19
Vanwege kritiek uit de retail is de webwinkel inmiddels uit de lucht

 

Dossiers
Lees ook
Rebranding Hooghoudt afgerond

Rebranding Hooghoudt afgerond

Een jaar geleden startte Hooghoudt met de rebranding van de producten. Nu, oktober 2020 is dit project afgerond. Alle producten van het Groningse jenevermerk zijn voorzien van de vernieuwde huisstijl en het vernieuwde logo. Daarnaast werkte Hooghoudt hard aan de uitrol van een nieuwe generatie producten.

Krijn Jansen nieuwe CCO Beerwulf

Krijn Jansen nieuwe CCO Beerwulf

Krijn Jansen is de nieuwe Chief Commercial Officer (CCO) van de online bierwinkel Beerwulf. Hij volgt Marc Scholten op, die begin september zijn overstap naar Heineken Nederland aankondigde.

Distilleerderij Hooghoudt brengt hard seltzer op de markt

Distilleerderij Hooghoudt brengt hard seltzer op de markt

Ook Hooghoudt springt in op de hard seltzer-trend. De jenever producent brengt onder het eigen merk een hard seltzer op de markt. Dit betekent dat de Nederlandse familiedistilleerderij voor het eerst in 132 jaar een nieuwe drankcategorie toevoegt aan hun productlijn.