Hooghoudt lanceert webwinkel

Hooghoudt webshop

Foto: Hooghoudt

Familiedistilleerderij Hooghoudt gaat rechtstreeks aan de klant leveren. Het bedrijf lanceert een eigen webwinkel. Met deze direct-to-consumer strategie wil Hooghoudt inspelen op de hedendaagse (digitale) behoefte van de consument . 

De populariteit van online shoppen is het afgelopen decennium gegroeid. De drankindustrie bleef achter vanwege de strenge regels. Nu postbezorgbedrijven leeftijdschecks aanbieden is de online verkoop van alcohol mogelijk. Dit houdt in dat met de lancering van het e-commerce platform Hooghoudt een extra distributiekanaal heeft kunnen toevoegen naast het reguliere horeca- en slijterijkanaal. 

Niels Grootenboer, marketing directeur Hooghoudt, zegt: “Via onze webwinkel nemen wij een stap om sneller te kunnen vernieuwen, experimenteren en samen met een groep trouwe slijters onze consumenten te inspireren. We staan al meer dan 130 jaar in nauw contact met de consument maar we blijven nieuwe manieren zoeken om die relatie een extra dimensie te geven. Het e-commerce platform maakt dat wij nog beter de veelzijdigheid van jenever laten zien en onze moderne ambacht met iedereen overal delen”.

“Naast onze ambitieuze groeiplannen in Nederland willen we ook internationaal uitbouwen. Dankzij ons e-commerce kanaal kunnen wij nu in een klap ons non-alcoholische Zero Zero 24 wereldwijd aanbieden”, aldus Arno Donkersloot, algemeen directeur Hooghoudt. “De moderne consument wil graag de mogelijkheid hebben om online te bestellen, het werd tijd dat de gevestigde jenevermerken daarop ging inspelen.”

De webwinkel gaat naast Hooghoudt RAW Genever, Hooghoudt Aged Genever 5 years, Hooghoudt Sweet Spiced Genever en Hooghoudt Zero Zero 24 ook speciale edities en exclusieve batches aanbieden. De alcoholische varianten zijn alleen binnen Nederland te koop, de non-alcoholische spirit Hooghoudt Zero Zero 24 zijn binnenkort wereldwijd verkrijgbaar.

***Update 3/3 17:19
Vanwege kritiek uit de retail is de webwinkel inmiddels uit de lucht

 

Dossiers
Lees ook
Hooghoudt lanceert non-alcoholische spirit Zero Zero 24

Hooghoudt lanceert non-alcoholische spirit Zero Zero 24

Hooghoudt brengt haar eerste non-alcoholische spirit, Zero Zero 24, op de markt . Het is een kruidendistillaat op basis van jeneverbes, lavendel en vlierbloesem. De alcoholvrije drank wordt geserveerd met tonic of bruiswater. De afgelopen jaren zijn non-alcoholische cocktails steeds populairder geworden. Hooghoudt wil hier op inspringen met Zero Zero...

Hooghoudt start een nieuw jenevertijdperk

Hooghoudt start een nieuw jenevertijdperk

Het Groningse jenevermerk Hooghoudt heeft een nieuwe identiteit. Daarnaast presenteert het 131-jaar oude familiebedrijf twee nieuwe producten. Volgens Hooghoudt is het de start van "een nieuw jenevertijdperk: op het graan na, is alles anders".

Hertog Jan Vatgerijpt 2019 is gerijpt in jenevervaten

Hertog Jan Vatgerijpt 2019 is gerijpt in jenevervaten

In Arcen vindt op 16 maart de presentatie van Hertog Jan Vatgerijpt 2019 plaats. Dit Grand Prestige Bier is gerijpt in vaten van drie Nederlandse jeneverdistillateurs: Hooghoudt, Rutte en Zuidam. Daarnaast is samenwerking met Hooghoudt voor het eerst ook een unieke jenever gedestilleerd. Hertog Jan Vatgerijpt wordt gerijpt in vaten waar jenever met...