Hooghoudt start campagne Try January

7 januari 2021

Inhakend op Dry January start Hooghoudt met de campagne Try January. Het Groningse jenevermerk roept mensen op om kennis te maken met het snel groeiende non-alcoholische drank-segment. De hoofdrol is weggelegd voor Hooghoudts Zero Zero 24.

Steeds meer mensen kiezen voor niet-alcoholische dranken. Een gevolg van de trend waarbij mensen steeds bewuster leven en meer willen variëren. Inspringend op deze trend lanceerde Hooghoudt eind 2019 al Zero Zero 24, een alternatief voor gin&tonic. Met Try January nodigt het jenevermerk consumenten uit om de vooroordelen los te laten en te ontdekken hoe lekker een niet alcoholische alternatief kan zijn. Bij de campagne wordt brede media ingezet en alles wordt ondersteund door de hashtag #TryJanuary.

Zero Zero 24

Martijn Keesmaat, marketing directeur van Hooghoudt: "We hebben onze vele jaren ervaring als smaakmaker ingezet om een iconisch recept uit 1914 door te vertalen in een non-alcoholische variant van deze tijd. Hierbij worden, net als bij onze alcoholische producten, 100% natuurlijk fruit en botanicals gedistilleerd. Dit proces herhalen we net zo vaak tot er zeer geconcentreerde en hoogkwalitatieve smaken ontstaan. Vergelijk het met eau de parfum: Je hebt maar heel weinig nodig voor een groot effect. Het resultaat is een goede en vooral erg smakelijke drank, speciaal ontwikkeld om een non-alcoholische G&T mee te maken."

Arno Donkersloot, algemeen directeur van Hooghoudt: “Met deze campagne willen wij de Nederlandse consument laten zien dat onze Zero Zero 24 een perfect alternatief is om te genieten van een kwalitatieve spirit, maar dan zonder de alcohol. Daarnaast willen wij ook als één van Nederlands laatste zelfstandige familiedistilleerderijen laten zien hoe divers en innovatief je met de non-alcoholische drank categorie kan zijn.”

Altijd op de hoogte blijven?