Inkoopsamenwerking Royal Swinkels Family Brewers en Xandrion

Samenwerking Swinckels en Xandrion

Inkooporganisatie Xandrion en Swinkels Family Brewers gaan samenwerken. Op de Horecava tekenden op 14 januari 2020 de directies van beide bedrijven een intentieverklaring voor een inkoopsamenwerkingsovereenkomst.

De ondertekening vond plaats tijdens de borrel op de stand van Xandrion. Namens de inkoop organisatie ondertekenden Jan Jacob van Donselaar , CEO Compass Group Holding en Frank Visser, algemeen directeur Xandrion. Vanuit Swinkels Family Brewers waren dit directeur OOH Thijs de Kort en senior accountmanager Noud Swinkels. Het doel van de samenwerking is om de bieren en speciaalbieren van Swinkels Family Brewers onder de aandacht te brengen van de ruim 1000 Xandrion deelnemers.

Partnership

“Swinkels Family Brewers en Xandrion willen op basis van de beste afspraken samen met ondernemers de business laten groeien”, zeggen Noud Swinkels en Frank Visser. “Wij geloven in partnerships op basis van wederzijds respect en gelijkwaardigheid en willen graag nu en in de toekomst zaken doen op basis van transparantie en vrijheid in de markt. Dat zijn kernwaarden waar zowel waar Swinkels Family Brewers en Xandrion voor staan en die deze samenwerking tot een succes gaan maken. Het streven is om de raamovereenkomst in Q1 van 2020 gereed te hebben, zodat Xandrion deelnemers zo snel mogelijk kunnen profiteren van scherpe condities op het bierportfolio van Swinkels Family Brewers.”.

Swinkels Family Brewers vierde onlangs het  300-jarig bestaan. Dit familiebedrijf groeide in die tijd uit tot internationale speler op de biermarkt met 1800 medewerkers, 26 merken en zeven brouwerijen. Bekende merken zijn onder andere Bavaria, Palm, La Trappe, Swinckels, Estaminet, Cornet en Rodenbach. Het bier van deze brouwerij wordt in zo’n 120 landen verkocht.

Xandrion is opgericht in 1997 als inkooporganisatie en kenniscentrum voor ruim 1000 ondernemingen in de vrijetijdsbranche. In 2016 werd de onderneming overgenomen door door Compass Group Nederland, onderdeel van Compass Group PLC.

Dossiers
Lees ook
Drankenbranche voelt de effecten van de coronacrisis

Drankenbranche voelt de effecten van de coronacrisis

De coronacrisis treft alle sectoren in de maatschappij, ook de drankenbranche. Het sluiten van de horeca betekent het verlies van een grote afzetmarkt en dat merken de bedrijven in de omzet. Niet alleen de drankproducenten, maar ook slijters.

Comenius presenteert bier met eigen playlist

Comenius presenteert bier met eigen playlist

Vesting Brouwerij Comenius voorziet bierliefhebbers niet alleen van bier, maar ook van muziek. Het bier van de brouwer heeft eigen playlist. Zo wil de brouwer het in deze eenzame tijden thuis wat gezelliger maken.

Bierbrouwerij AB InBev steunt de horeca

Bierbrouwerij AB InBev steunt de horeca

Bierbrouwerij AB InBev kondigde 26 maart steunmaatregelen aan voor alle AB InBev horecaklanten. De brouwer stelt voor alle horecaklanten en pandeigenaren huurbetaling voor de maand april uit. Daarnaast neemt de brouwer aangebroken fusten en tankbier retour, met kosteloze vervanging door volle fusten of teruggave van liters kelderbier bij heropening...