Investering voor Belgisch alcoholijs

13 augustus 2020

In 2017 lanceerden Jorgo Struyve en Nicolas Destoop hun alcoholijsjes onder de naam LiQ op de Belgische markt. Nu willen de mannen de volgende stap zetten en hun product in meer winkels in de schappen krijgen. Hiervoor hebben ze een investering nodig van 500.000. Ze hebben een ondernemer gevonden die 400.000 euro investeerd. De rest willen ze verzamelen via crowdfunding.

LiQ staat voor Liquour infused ice cream. In het ijs zit een klein beetje alcohol. Het ijs wordt gezoet met stevia en rietsuiker. Er zijn verschillende smaken, zoals rum-aardbei, amaretto-cookie en Irish coffee-crumble. Een aantal zijn vegan.

Afgelopen jaar haalde LiQ een omzet van een half miljoen. Het streven is om daar in 2021 2 miljoen van de maken. Om dit te bereiken willen Struyve en Destoop een afzet vergroten. Nu ligt hun ijs in de schappen van 700 winkels van Delhaize, Carrefour en Spar. De mannen willen hun ijs in meer supermarkten verkopen. "We mikken op Duitsland, Frankrijk, Nederland, Frankrijk en België", zegt Struyve in De Tijd.

Voor deze groei is een investering van 500.000 nodig. Een onbekende ondernemer investeert 400.000. De rest willen Struyve en Destoop inzamelen via crowdfunding. Ook deze campagne loopt goed. Volgens Struyve zijn ze al over de helft.

Het geld willen ze gebruiken om het personeelsbestand uit te breiden. Ze hoeven niet extra te investeren in de productie van ijs omdat dit door een externe partij wordt geproduceerd. Wel willen ze het productaanbod uitbreiden.

Bron: De Tijd

Dit artikel verscheen eerder op: Vakblad IJS!

Altijd op de hoogte blijven?