Jägermeister brengt ode aan het nachtleven

19 maart 2021 Redactie BeverageNL

Jägermeister bracht 18 maart de video 'Ode to Nightlife' uit. Hiermee wil het drankmerk de nachtcultuur steunen, want door de coronapandemie vindt er een "culturele kaalslag" plaats. De video is onderdeel van het #SAVETHENIGHT initiatief van Jägermeister.

De 'Ode to Nightlife'-campagne is een eerbetoon aan de clubcultuur. In de video toont Jägermeister beelden van het uitgaansleven door de jaren heen voorbij en is er een manifest voor het nachtleven te horen. DJs, fashionista’s, en andere kunstenaars van de nacht – iedereen die samen het nachtleven zo bijzonder maakt komt voorbij. Volgens Jägermeister is de nacht een ruimte voor vrijheid, plezier en een plek om jezelf te zijn en juist daarom een essentieel onderdeel van de samenleving, zowel nu als in de toekomst.

Culturele kaalslag

“Als merk zijn we diepgeworteld in het nachtleven. De culturele kaalslag die zich sinds de intrede van COVID-19 voltrekt gaat ons dan ook aan het hart. We willen iets terugdoen voor de artiesten, en organisaties uit de nachtcultuur die het nu moeilijk hebben. #SAVETHENIGHT is een toezegging dat we ons steentje bijdragen - niet alleen in coronatijd, maar ook zeker daarna.” aldus Kas Knikkink, Sr. Brand Manager Jägermeister

Financiële steun

Via het 'Meister Fund' blijft Jägermeister in 2021 financiële steun bieden aan creatievelingen en hun projecten. Bezoekers van het www.save-the-night.com-platform kunnen niet alleen content bekijken van alle initiatieven die Jägermeister steunt, maar ook zelf een steentje bijdragen door te doneren aan een initiatief of gangmaker uit het nachtleven, in ruil voor unieke content of ervaringen. 

Altijd op de hoogte blijven?