James Thompson nieuwe Chief Commercial Officer Heineken

James Thompson

De Brit James Thompson wordt de nieuwe Chief Commercial Officer bij Heineken. Hij volgt Jan Derck van Karnebeek op die na 27 jaar heeft besloten om Heineken te verlaten.

Thompson heeft veel ervaring in de drankenindustrie. Momenteel is hij verantwoordelijk voor categorieën, merken, innovatie en winkels bij Avon. Daarvoor werkte hij 24 jaar bij Diageo en 10 jaar bij Unilever. CEO Dolf van den Brink is blij met de benoeming van Thompson vanwege zijn internationale ervaring en heeft er alle vertrouwen in dat Heineken met Thompson de commerciële strategie verder kan ontwikkelen.

Ook bedankt Van den Brink Van Karnebeek voor zijn belangrijke bijdrage aan Heineken. Van Karnebeek werkte 27 jaar bij de bierbrouwer. Waarvan vijf jaar als Chief Commercial Officer en negen jaar in de Raad van Bestuur.

Dossiers
Lees ook
Nieuwe Horecadirecteur Bierbrouwerij AB InBev

Nieuwe Horecadirecteur Bierbrouwerij AB InBev

Bierbrouwerij AB InBev heeft een nieuwe Horecadirecteur. Michele van Spilbeeck volgt 1 maart 2021 Mark Hanssen op, die na meer dan 20 jaar bij de brouwerij een nieuwe uitdaging aangaat. Michele werkt sinds 2013 bij Ab InBev en is een bekend gezicht binnen de Nederlandse horeca.

Gulpener Sterk Rogge Bier Bioproduct 2021

Gulpener Sterk Rogge Bier Bioproduct 2021

Sterk Rogge Bier van Gulpener Bierbrouwerij is het 'Bioproduct van 2021'. Jan-Paul Rutten, directeur van Gulpener Bierbrouwerij reageert blij. "Dit is waanzinnig mooi. Een hele gave prijs. We produceren al vijftien jaar biologische producten in onze brouwerij en dit is de next step."

Verkoop alcoholvrij bier neemt toe

Verkoop alcoholvrij bier neemt toe

Alcoholvrij bier zit in de lift. In 2020 nam de verkoop van alcoholvrij bier toe met 8,5 procent. Dit betekent dat nu één op de veertien gedronken bieren alcoholvrij is. Dat maakt Vereniging Nederlandse Brouwers bekend.