Jasper Kessels nieuwe Retaildirecteur Bierbrouwerij AB InBev

Jasper Kessels_Foto: Ab Inbev

Foto: AB InBev

De nieuwe retaildirecteur van Bierbrouwerij AB InBev is de 33-jarige Jasper Kessels. Hij volgt Mark Hanssen op, die per 1 januari 2020 startte als horecadirecteur bij de brouwer in Nederland.

Kessels begon zijn carrière in 2011 als Category Manager bij Koninklijke Peijnenburg. Tot zijn overstap in 2017 naar AB InBev vervulde hij verschillende retail accountmanagementrollen bij dit bedrijf. Hij startte bij AB InBev als key accountmanager Ahold. Sinds 2019 is hij eindverantwoordelijk voor het Trade Marketing team van de bierbrouwerij. 

Jasper Kessels: “Ik kijk er enorm naar uit te starten als retaildirecteur en samen met onze retailpartners en ons team zo goed mogelijk in te spelen op de wensen van consumenten. Al bijna tien jaar werk ik in de retailwereld, een wereld waar mijn hart ligt. Alle biercategorieën zijn volop in beweging en het is onze ambitie om ook in de pils- en alcoholvrijcategorie marktleider te worden. Het uitbouwen van de introductie van Bud, Leffe Blond 0.0%, het succes van Hertog Jan en het verder verbeteren van de klanttevredenheid van onze retailpartners zijn de belangrijkste prioriteiten voor 2020. Er liggen veel kansen om samen met onze retailpartners consumenten te blijven verrassen met onze mooie bieren, van alcoholvrij tot speciaalbier”.

Bierbrouwerij AB InBev is onder meer bekend van merken zoals Bud, Hertog Jan, Jupiler, Leffe, Dommelsch en Corona. Bij de brouwer werken in Nederland ruim 550 werknemers.

Dossiers
Lees ook
Grote brouwers maken desinfecterende handgel

Grote brouwers maken desinfecterende handgel

Door het hoge aantal coronapatiënten is er een groot tekort aan medische voorraden. Mondkapjes, beschermende kleding en desinfecterende middelen. Brouwerijen, zoals Ab InBev, Bavaria en Heineken, schieten te hulp en maken desinfecterende middelen.

Drankenbranche voelt de effecten van de coronacrisis

Drankenbranche voelt de effecten van de coronacrisis

De coronacrisis treft alle sectoren in de maatschappij, ook de drankenbranche. Het sluiten van de horeca betekent het verlies van een grote afzetmarkt en dat merken de bedrijven in de omzet. Niet alleen de drankproducenten, maar ook slijters.

Comenius presenteert bier met eigen playlist

Comenius presenteert bier met eigen playlist

Vesting Brouwerij Comenius voorziet bierliefhebbers niet alleen van bier, maar ook van muziek. Het bier van de brouwer heeft eigen playlist. Zo wil de brouwer het in deze eenzame tijden thuis wat gezelliger maken.