Jimdo helpt kleine ondernemers met online corona steunpakket

Jimdo voorbeeld webshop

Voorbeeld van een webshop (foto: Jimdo)

Vanwege de coronacrisis stijgt de omzet van webshops. Dit betekent dat veel kleine en lokale winkeliers, zoals de bakker, slager, slijter en de visspecialist, een vertaalslag moeten maken naar online. Internetplatform Jimdo wil ondernemers hierbij helpen en stelt daarom een online coronasteunpakket beschikbaar. Hiermee kunnen winkeliers en zelfstandigen snel een eigen webshop opzetten.

Jimdo ontwikkelde hiervoor een speciale online tool voor gebruikers die nog niet eerder een online webshop of winkel hebben gebouwd. Dit maakt het mogelijk om binnen een paar uur een eigen webshop te hebben. Het Jimdo Corona steunpakket is afgestemd op wat er in deze tijd nodig is om praktisch en snel naar een succesvol online businessmodel te kunnen schakelen. Zo is bijvoorbeeld het contactloos ophalen toegevoegd als onderdeel van de verzendmethodes en zijn diverse sjablonen ingericht voor het aanbieden van vouchers.

Daarnaast kunnen gebruikers direct een eigen domeinnaam registreren of koppelen en kiezen uit diverse betaalsystemen. Ook hebben ze toegang tot een uitgebreide beeldbank en is een hoge vindbaarheid binnen Google aan de hand van een geautomatiseerde SEO plugin gegarandeerd. Vanuit een samenwerking met Trusted Shops stelt Jimdo tevens de juridische tekst generator beschikbaar als onderdeel van het online steunpakket. Hiermee kunnen ondernemers alle juridische teksten en voorwaarden eenvoudig en conform de AVG-norm naar eigen hand zetten.

Het internetplatform stelt dit pakket beschikbaar voor een symbolisch bedrag van één euro per maand voor een jaar. Ondernemers die hier gebruik van willen maken kunnen via de website van JIMDO aan de slag met het ontwikkelen van een eigen webshop.

 

Dossiers
Lees ook
Actie Steun je stamkroeg levert 37.500 euro op voor de horeca

Actie Steun je stamkroeg levert 37.500 euro op voor de horeca

Op 31 maart startte de 'Steun je stamkroeg'-actie van kruidenlikeur Schrobbelèr om de horeca die vanwege het coronavirus de deuren moest sluiten een hart onder de riem te steken. De actie leverde €37.500 op voor de horeca.

Creativiteit als wapen tegen coronacrisis

Creativiteit als wapen tegen coronacrisis

De coronacrisis hakt er flink in bij de Nederlandse voedingsspeciaalzaken. De brancheverenigingen van bakkers, slagers, viswinkels en slijters zien dramatische omzetverliezen én een enorme veerkracht en creativiteit. Hoe gaan de slijters om met de coronacrisis?

Bierbrouwerij De Leeuw steunt de horeca

Bierbrouwerij De Leeuw steunt de horeca

Bierbrouwerij De Leeuw blijft de horeca steunen. De brouwerij verlengt opnieuw de ondersteuningsmaatregelen voor haar Nederlandse horecapartners. Niet alleen hoeven horecaondernemers geen huurpenningen te betalen. Ook verruimt de brouwerij de betalingstermijnen.