Kever springt in op de Hard Seltzer trend

10 augustus 2020

In de Verenigde Staten zijn hard seltzers zijn erg populair. Verschillende drankenproducenten bieden  deze laag-alcoholische drank nu ook aan in Europa. Zo ook drankenmerk Kever. Het merk introduceert Kever Hard seltzer lemon & lime op de Nederlandse markt.

Een hard seltzer is een combinatie van bruiswater met alcohol en een smaakje. In de VS is de hard seltzer onder leiding van merken als White Claw en Truly al groter in volume dan wodka, de leidende gedistilleerde drankencategorie in de VS. In 2019 was hard seltzer in de VS goed voor $1,2 miljard omzet en de groeicijfers bedragen jaarlijks 300%.

Het drankje wordt in de markt gezet als een gezonder alternatief voor bier of mixdrankjes. De drankjes bevatten weinig tot geen toegevoegde suiker, zijn laag in alcohol (ongeveer 5%) en calorieën, en zijn bovendien vegan en glutenvrij. Dat geldt ook voor Kever Hard seltzer lemon & lime. Het drankje bevat 78 calorieën per 33 ml, en 4,5 procent alcohol. Daarnaast wordt het lokaal geproduceert en is het blikje waar het in zit voor 90 procent recyclebaar.

Kever is in 2015 opgericht door de jonge ondernemers Sebastian Kolstee en Ruben Wolvekamp. Samen met meester-distillateur Arthur Kruijt ontwikkelden zij, naast de hard seltzer, drie verschillende jenevers, waaronder de kopstoot en een alcoholvrije variant.

Altijd op de hoogte blijven?