Koud bier bestellen via Google Assistant

14 juni 2019
Foto: Heineken

Heineken breidt de bezorgdienst Heineken NOW uit. Onder de naam Drinkies by Heineken bezorgt de brouwer voortaan bier door heel Nederland. Daarnaast kunnen klanten in Amsterdam binnenkort drank en hapjes via Google Assistant. 

In mei 2018 startte Heineken met de één uursbezorgdienst Heineken Now in Amsterdam als pilot. Deze dienst speelt in op 'impulsmomenten van gezelligheid', zoals een spontane borrel. Binnen een uur bezorgt de dienst koud bier, drank, fris en snacks.

De pilot is volgens Heineken een succes. Inmiddels zijn er 30.000 geregistreerde gebruikers en verdriedubbelde het aantal bestellingen in de eerste maanden van 2019. Onder de naam Drinkies by Heineken is de dienst ook beschikbaar in Vietnam, Egypte, Maleisië en Mexico. Deze naam wordt voortaan ook voor de dienst gebruikt in heel Nederland. In Amsterdam is er één uurs thuisbezorging, voor de rest van het land wordt het bier de volgende dag bezorgd.

Google assistant

Klanten in Amsterdam kunnen binnenkort hun bestelling doen via Google Assistant, een gesproken opdracht via de telefoon. Met het commando “Hey Google, praat met Drinkies” wordt de spraakbestelling in gang gezet. Google Assistent neemt de klant mee door het bestelproces van Drinkies.

Mees Tromp, E-commerce Manager bij Heineken: “We geloven dat bestellen door te spreken de meest natuurlijke manier is. Dat doe je immers in een café of restaurant ook. Na het klikken op sites of apps is praten tegen een device zoals een telefoon de volgende stap. We zijn ervan overtuigd dat spraak een belangrijke rol speelt bij het aanbieden van diensten aan consumenten en zetten hier dan ook vol op in.” 

Altijd op de hoogte blijven?