KraftBier start crowdfunding

3 april 2020
Foto: Kraftbier

KraftBier bestaat dit jaar vijf jaar. De brouwerij had plannen om door middel van crowdfunding verder te groeien en over te stappen van fles naar blik. Maar door de coronacrisis heeft de brouwerij volgens eigenaar Rob van den Meijdenberg de crowdfunding nodig om de coronacrisis te overleven, aangezien de verkoop voor een groot deel stilligt. 

“Het zijn bijzondere en unieke tijden", vertelt Rob van den Meijdenberg. "Maar juist nu is het moment om plannen te maken en een positief geluid te laten horen. Tijd om te innoveren en je product te verbeteren. Daar waren we het laatste half jaar al druk mee bezig: het verduurzamen van de bedrijfsvoering en het vernieuwen van onze huisstijl. Er is steeds meer vraag naar speciaalbier op blik vanuit horeca en retail. Daarnaast is blik een duurzame oplossing. We hebben kritisch naar onze bedrijfsvoering gekeken en besloten deze op de schop te nemen en te streven naar een circulair productieproces.” 

Crowdfundingsactie

“Het leek een mooie tijd om met een crowdfundingactie onze toekomstplannen te gaan realiseren", vervolgt Rob. "Nu valt die campagne middenin de coronacisis en hopen we met deze actie in ieder geval de komende moeilijke maanden door te komen, laat staan dat we dit jaar groei kunnen laten zien”.

De afgelopen jaren groeide KraftBier met zo’n 20-30%. Zo'n 85 procent van de omzet kwam uit de verkoop aan de horeca en evenementen. Door de sluiting van de horeca en de annulering van evenementen ligt deze verkoop vrijwel stil. “Middels de crowdfundactie kunnen we toch nog omzet realiseren en hopen we deze gekke tijd door te komen. Daar hebben we iedereen hard voor nodig”, besluit Rob.

Altijd op de hoogte blijven?