Krijn Jansen nieuwe CCO Beerwulf

Krijn Jansen _Beerwulf

Krijn Jansen is de nieuwe Chief Commercial Officer (CCO) van de online bierwinkel Beerwulf. Hij volgt Marc Scholten op, die begin september zijn overstap naar Heineken Nederland aankondigde. 

Vier jaar geleden richtten onder andere Marc Scholten en Hans Böhm Beerwulf op. De online bierwinkel verkoopt naast speciaalbieren en bierpakketten ook biervaten en de biertaps Sub en BLADE. Scholten vervulde de rol van CCO. Deze rol wordt voortaan vervuld door Krijn Jansen.  

Krijn Jansen

Jansen is geen onbekende in de bierbranche. Hij was binnen Heineken onder andere verantwoordelijk voor de product en-marktintroductie van de BLADE biertap. Jansen is enthousiast over zijn nieuwe rol bij Beerwulf. “Ik wil goed begrijpen wie de Beerwulf klanten zijn en wat hun behoeftes zijn. Beerwulf opereert inmiddels in tien verschillende landen in verschillende categorieën, ik ben benieuwd naar de verschillen en overeenkomsten van onze klanten en markten”.

Met de komst van Jansen haalt Beerwulf naar eigen zeggen een generalist in huis die goed is in het uitzetten van de lijnen en het aanbrengen van scherpe focus. “Ik houd er erg van om met specialisten te werken en bij Beerwulf ben ik dan ook met mijn neus in de boter gevallen. Het is een energieke, professionele en internationale groep. Ik kijk er erg naar uit om samen met het team, de sterke basis die Beerwulf nu al heeft, uit te breiden”.

Beerwulf

Jansen heeft een heldere visie als het gaat om waar Beerwulf nu staat en waar Commerce onder zijn leiding heen moet. Het bedrijf is in korte tijd hard gegroeid, zowel in assortiment, klantenbestand en landen waarin Beerwulf opereert. Dat brengt de nodige kansen en uitdagingen met zich mee. Beerwulf heeft een bewezen business model en alles in huis om ‘Europa’s ultieme online bierwinkel’ te worden. Niet alleen met de bierpakketten maar juist ook met de biertaps.

Naast de algemene e-commerce groei in veel landen is ook het fenomeen en de populariteit van de ‘thuisbar’ flink aan het doorzetten. De intelligente lockdown eerder dit jaar heeft deze trend uiteraard versneld. Het gevoel van een café of bar wordt nu thuis gecreëerd. Mensen bouwen hun eigen bar en doen moeite om er iets bijzonders van te maken als ze thuis een bier tappen of serveren.

 

Dossiers
Lees ook
Hooghoudt lanceert webwinkel

Hooghoudt lanceert webwinkel

Familiedistilleerderij Hooghoudt gaat rechtstreeks aan de klant leveren. Het bedrijf lanceert een eigen webwinkel. Met deze direct-to-consumer strategie speelt Hooghoudt in op de hedendaagse (digitale) behoefte van de consument en maakt het tegelijkertijd mogelijk om de merkervaring tot aan de deurmat te optimaliseren.