Kukki Cocktails en Aard maken kans op Horecava Innovation Award

Kukki Cocktails Kukki Cocktails

Tijdens de Horecava vindt op 7 januari de uitreiking van de Horecava Innovation Award plaats, de prijs voor de beste innovatie in de foodservice branche. Onlangs maakte de jury de genomineerden bekend. In totaal waren er 189 inzendingen waaruit de jury zestien genomineerden koos, waaronder Kukki Cocktails en Aard.

Er zijn vier categorieën, namelijk Food & Beverage; Equipment & Services; Concepts, Interior & Design; en Digital, Apps & Social Media. In alle vier de categorieën wijst de jury een winnaar aan. Een van hen wordt de overall winnaar. Daarnaast wordt ook de Karel de Vos Duurzaamheid Award uitgereikt aan het product dat het meeste blijk geeft van een duurzame, toekomstgerichte visie.

Genomineerden Food & Beverage

In de categorie Food & Beverage zijn twee dranken genomineerd. Dit zijn Kukki Cocktails en Aard. Kukki Cocktails zijn cocktails met ijsblokjes en vers fruit in een fles. De jury prijst deze cocktail vanwege de visuele beleving. De cocktail is 18 maanden houdbaar en bevat geen chemische toevoegingen en kleurstoffen. De jury: “Een échte cocktail met het gemak van een flesdrank”.

Aard_Horecava Innovation Awards Aard

Aard van Nevel Artisan Ales is een blend van houtgerijpt wild bier met kvass gemaakt van oud zuurdesembrood van Streekbakker Jorrit en de biologische rode bieten en absintalsem van kwekerij De Ommuurde Tuin. “Dit is een volgende stap in het combineren van traditionele producten tot iets nieuws” aldus de jury. Qua smaak is Aard een samenvoeging van bier en wijn. De ontwikkelaars van het bier werken met lokale, vaak wildgeplukte, niet alledaagse ingrediënten.

De andere twee genomineerden in deze categorie zijn De Balletjes en de Amster-Damhertenrookworst. De Balletjes is een nieuwe snack gemaakt van het restafval van frietproducent Friethoes. De snack is op smaak gebracht met IPA Bier en kaas. Pieter van Meel, Groothandel in Wild en Gevogelte, maakt op ambachtelijke wijze de Amster-Damhertenrookworst van het vlees van damherten uit de Amsterdamse Waterleidingenduinen.

Genomineerden andere categorieën

  • Bottle tender_Horecava Innovation Awards Bottle tender
  • In de categorie Equipment & Services
  • De Bottle Tender van Tender One cocktails. Dit is een doseermachine die het mogelijkmaakt om snel en precies cocktails en mixdranken te produceren.
  • De hygiënische sauzendispenser, de Asept Fretus pomp, van Apparatenfabriek Bereila.
  • Stichting Groene Ster Nederland
  • Glazenwasmachine Top Dry van Hobart Nederland

In de categorie Concepts, Interior & Design:

  • De snackbakjes, gemaakt van suikerriet, van Natureko B.V.
  • De circulaire kokskledinglijn van Persu
  • Nohbo Drops van Bunzl. Deze shampoo is per portie verpakt in wateroplosbare folie.
  • De Flyingtable, een frame dat in palen, bomen en zuilen geklemd kan worden.

En tot slot de categorie Digital, Apps & Social Media

  • AssistYou, een intuïtief werkende telefoonservice voor de horeca gebaseerd op artificial Intelligence
  • Deliverect integreert verschillende bezorgsystemen als Deliveroo en Thuisbezirgd in één POS (point of sale).
  • OnJobs, een nieuw en zeer visueel ingesteld platform voor horecavacatures
  • SO Connect Review helpt ondernemers om op één plek duidelijk overzicht te houden op de reviews die mensen online over hun horecazaak plaatsen.
Lees ook
Bidfood en AB InBev promoten bier en spijs in horeca

Bidfood en AB InBev promoten bier en spijs in horeca

Groothandel Bidfood en Bierbrouwerij AB InBev ondertekenden een nieuwe samenwerkingsovereenkomst om bier en spijs in de horeca nog beter op de kaart te zetten. Andere centrale thema's zijn one-stop-shopping en duurzaamheid. Als startschot voor de vernieuwde samenwerking worden Bidfood en AB InBev partner van Dinner Train: Een nieuw rijdend horeca-concept...

Studenten helpen Heineken met nieuwe uitvindingen

Studenten helpen Heineken met nieuwe uitvindingen

Vandaag, 6 februari, lanceert de Technische Universiteit Delft haar nieuwe initiatief X!Delft. Onder andere Heineken mengt zich in dit zogenoemde ‘ecosysteem’ met als doel om nieuwe innovaties te verkennen en ideeën op te doen. Een achttal grote bedrijven heeft zich bij het initiatief aangesloten. Bij deze acht zitten zowel bedrijven uit de industrie,...

Bierprijzen in de horeca stijgen zo'n vier procent

Bierprijzen in de horeca stijgen zo'n vier procent

Bier wordt duurder. In de horeca moeten klanten zo'n vier procent meer betalen voor hun biertje. De redenen die de bierbrouwers geven voor de prijsstijging zijn gestegen arbeidskosten, hogere grondstofprijzen, een tegenvallende zomer, innovaties en inflatie. Ondertussen blijven de supermarkten stunten met hun bierprijzen. "Voor pakweg drie biertjes...