Leffe introduceert volledig alcoholvrij abdijbier

Leffe Blond 0,0% Leffe introduceert het eerste volledig alcoholvrije abdijbier in Nederland. Hiermee sluit de bierbrouwer aan op de groeiende vraag naar alcoholvrij (speciaal)bier. Leffe Blond 0,0% werd in januari al in België op de markt gebracht.

Uit onderzoek blijkt dat de verkoop van alcoholvrij bier in Nederland van 2010 tot 2017 met maar liefst 285 procent is toegenomen. Dat Leffe, Nederlands marktleider in speciaalbier, nu een 0,0% abdijbier lanceert, is een signaal dat dit geen trend van voorbijgaande aard is. “Leffe Blond is het grootste en bekendste speciaalbier merk van Nederland", zegt Adriaan Bos, Senior Brand Manager Leffe. "Met de introductie van Leffe Blond 0,0% kunnen we consumenten 
op nog meer momenten laten genieten van de unieke smaak van Leffe. Dat past bij ons als toegankelijk speciaalbier.”

Leffe Blond 0,0% heeft dezelfde gebalanceerde body als Leffe Blond. Ook bij de alcoholvrije variant gaan de licht bittere en fruitige toetsen samen met de karakteristieke smaak van kruidnagel en vanille.

Bierbrouwerij AB InBev, waar Leffe onderdeel van is, het het stimuleren van verantwoord drinken als topprioriteit. De brouwer heeft als doel gesteld te zorgen dat minstens 20 procent van zijn wereldwijde biervolume tegen eind 2025 bestaat uit niet- of laag-alcoholisch bier.

Dossiers
Lees ook
Nieuw design voor Bavaria

Nieuw design voor Bavaria

Afbeelding: Bavaria Brouwerij Bavaria bestaat 300 jaar. Om dit jubileum te vieren komt de familiebrouwerij met een nieuw design voor al zijn bieren. De nieuwe fles heeft een lange strakke hals met reliëf en symboliseert in zijn etiket belangrijke karakteristieken van de brouwerij. De nieuwe fles vertelt het verhaal van bierbrouwerij Bavaria...

Pils blijft de grote plens, maar alcoholvrij bier wordt alsmaar populairder

Pils blijft de grote plens, maar alcoholvrij bier wordt alsmaar populairder

Afbeelding: Pixabay Nederlanders drinken meer bier met minder alcohol. Dat blijkt uit de jaarlijkse  van branchevereniging Nederlandse Brouwers. De opvallendste trend is volgens directeur Cees-Jan Adema de “ongekende versnelling” in de stijging van de verkoop van alcoholvrij bier.  In totaal steeg de Nederlandse bierconsumptie...

Bierfraudeurs uit Nijkerk worden berecht

Bierfraudeurs uit Nijkerk worden berecht

Afbeelding: Pixabay Morgen staat een echtpaar uit Nijkerk voor de rechter voor bierfraude. Zij worden ervan verdacht dat ze fusten vulden met merkloos bier, en deze doorverkochten als bier van Heineken, Grolsch en Amstel. De bierproducenten zeggen dat ze hierdoor miljoenen euro’s schade hebben geleden. Vanuit hun autowasstraat in Nijkerk pleegde...